سناتور کونز: موافقت با توافق هسته‌ای خدشه‌ای به حمایت از اسرائیل وارد نمی‌کند

یکی از اعضای سنای آمریکا که حامی توافق هسته‌ای با ایران است، گفت: در صورت تضمین اجرای توافق با اتفاقی مثبت رو به رو هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "کریس کونز" عضو سنای آمریکا که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده است گفت در صورتیکه بتوانیم اجرای توافق را تضمین کنیم توافقی مثبت خواهیم داشت.

مجری این شبکه از سناتور کونز پرسید: شما در بیانیه حمایت خود از توافق هسته ای ایران اعلام کردید این توافقی نبود که انتظار داشتید و نگرانی هایی درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای دارید چطور از این توافق حمایت کردید؟ وی در پاسخ گفت نظرات مثبت و منفی من درباره این توافق در تعادلی بسیار نزدیک قرار داشت این حمایت من از توافق هسته ای ایران هیچ خدشه ای به حمایت کامل من از اسرائیل و نیز بی اعتمادی عمیق من از ایران ایجاد نمی کند. مسئله اصلی مورد نظر من درباره توافق ایران این است که آیا می توان اطمینان حاصل کنیم که متحدان حیاتی ما در اروپا کشورهایی که این توافق را امضا کرده اند آیا در همه مدت اجرای این توافق در کنار ما خواهند بود یا خیر. اگر بتوانیم درباره این مسئله روی آنها حساب کنیم اگر بتوانیم به طور کامل شرایط این توافق را اجرا کنیم و هرگونه فریب کاری ایران را به هیچ وجه تحمل نکنیم به نظر من می توانیم در نهایت یک توافق مثبت داشته باشیم.

وی مدعی شد این توافق شامل دستاوردهای بزرگی است که از جمله آن از بین رفتن اورانیوم غنی شده ذخیره سازی شده این کشور است. آنها باید دو سوم از سانتریفوژهای خود را انبار کنند و باید اجازه نظارت از سایتهای هسته ای ایران را بدهند. اما نگرانی من درباره دهها میلیارد دلاری است که ایران دریافت می کند و اتفاقاتی که ظرف پانزده سال آتی می افتد که ایران برنامه صلح آمیز هسته ای دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار