پوتین: سیاست غلط غرب عامل بحران پناهجویان در اروپا است

رئیس جمهور روسیه سیاست‌های «غلط» کشورهای غربی را عامل بحران مهاجرت در اروپا دانست.

پوتین: سیاست غلط غرب عامل بحران پناهجویان در اروپا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، رئیس جمهور روسیه  می‌گوید سیاست‌های «غلط» کشورهای غربی عامل بحران مهاجرت در اروپا است.

پوتین روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس «مجمع اقتصاد شرق» در شهر ولادیوُستُک روسیه گفت: مسکو بارها درباره مشکلات عمده برای اروپا در نتیجه سیاست‌های غلط غرب و همچنین گسترش تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا هشدار داده بود.

رئیس جمهور روسیه افزود: «ما در روسیه ... چند سال پیش به صراحت گفتیم اگر به اصطلاح شرکای غربی ما همچنان به حفظ سیاست خارجی غلط خود که تا به امروز دنبال می‌کنند به ویژه در مناطق جهان اسلام، خاورمیانه، [و] افریقای شمالی ادامه دهند مشکلات فراگیر بروز خواهد کرد.»

وی افزود:«بحران کنونی پناهجویان در اتحادیه اروپا تعجب آور نیست؛ بروز چنین بحرانی «کاملا انتظار می رفت.»


پوتین گفت: ایراد اصلی سیاست خارجی غرب تحمیل استانداردهای خود در سراسر جهان بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های تاریخی، مذهبی، ملی و فرهنگی مناطق است.

رئيس جمهور روسیه تنها راه برای مقابله با هجوم پناهجویان به اروپا را ریشه کن کردن تروریسم و نبود تداوم حاکمیت کشورهای قربانی تروریسم دانست؛ اما ​​هر گونه اقدام یکجانبه در این زمینه را رد کرد.

پوتین تصریح کرد: «اگر به طور یکجانبه عمل کنیم و در مورد اصول شبه دموکراتیک و رویه‌ها برای مناطق خاص بحث کنیم، به بن‌بست و حتی (وضعیت) بغرنج بیشتری کشیده خواهیم شد.»

این اظهارات رئيس جمهور روسیه در حالی است که اروپا با بحران بی‌سابقه مهاجرت و پناهندگی مواجه است که در طول تابستان تشدید شده است.

پوتین  در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، با برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام در چارچوب حل و فصل سیاسی مناقشه ای بیش از چهار ساله این کشور مخالف نیست.

وی گفت: « تغییرات سیاسی ضروری است و ما با شرکای خود در سوریه در این زمینه تلاش می کنیم .» 

 پوتین گفت: «همه بر روی این موضوع اتفاق نظر دارند که به موازات تلاش های جمعی برای مبارزه با تروریسم روند سیاسی در سوریه تقویت شود.»

پوتین افزود: « رئیس جمهور سوریه نیز با این موضوع و با برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام و همچنین گفتگو با مخالفان داخلی و با پیشبرد این روند موافق است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار