مصباحی مقدم: دولت تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی را تصویب کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از الزامات مهم تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی است که دولت باید چنین ستادی را تشکیل دهد.

مصباحی مقدم: ما به دنبال اقتصادی پویا، پیش‌رو و صادرات‌محور هستیمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس شورای اسلامی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن گرامی داشت سالروز 17 شهریور با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: 29 بهمن سال 92 مقام معظم رهبری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند و در حال حاضر یک سال و نیم از آن زمان می‌گذرد. 

وی ادامه داد: این سیاست ها مقدمه‌اش یک نامه‌ای بود که حضرت آقا در نامه‌شان فرمودند که ایران اسلامی استعدادهای سرشار معنوی و مادی و منابع غنی و زیر ساخت‌های گسسته دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم افزود: این جملات مقام معظم رهبری نکاتی دارد و آن اینکه رهبری به خوبی ملت را می‌شناسد و می‌گوید ایران استعدادهای سرشار مادی و معنوی دارد علاوه بر این ایران یک کشور پهناور است که مساحت آن یک میلیون و 400 هزار متر مکعب می‌باشد در واقع اندازه ده کشور اروپایی و 20 برابر ژاپن است. 

وی با بیان اینکه طبق آمار ذخایر زیر زمینی نفت و گاز ایران در جهان اول است اظهار کرد: ذخایر معنوی در ایران بسیار گسترده است.مثلا گیاهان متنوعی دارد که در کمتر کشوری این گیاهان وجود دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز موتور رشد و توسعه در جهان صنعتی نیست بلکه سرمایه انسانی است و انسان‌ها و نخبگان هستند که سرمایه صنعتی را به وجود می‌آورند در واقع سرمایه‌های مالی و معنوی را نیز اینها خلق می‌کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم افزود: اگر الگوی اقتصاد بومی و علمی برآمده از فرهنگ اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است پیروی کنند موفق خواهند شد.

وی گفت: با بیان اینکه سیاست‌هایی که منجر به ابلاغ اقتصاد مقاومتی شده است این است که قبل از انقلاب الگوی بومی نداشتیم خاطر نشان کرد؛ با ابلاغ این سیاست ها یک الگوی بومی و اقتصادی برای اقتصاد کشور طراحی شده است که برآمده از فرهنگ انقلابی اسلامی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر از این الگو تبعیت شود نه تنها همه مشکلات بر طرف خواهد شد بلکه دشمن را با تحمیل یک جنگ تحمیلی تمام عیار به نشست و عقب نشینی وا می‌دارد.


حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه ما درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم که با تحریم‌ها تحمیل شده‌ است افزود: با پیروی از اقتصاد مقاومتی می‌توانیم دشمن را شکست دهیم. 

وی با اشاره به بحرا‌ن‌های مالی در طول تاریخ گفت: در دهه های اخیر بحران مالی 1929 تا 1932 در اروپا و غرب تاثیرگذار بود و بحران 2008 نیز همچنان در آمریکا از بین نرفته است. 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توان در ایران از ایجاد بحران‌های مالی جلوگیری کرد.


حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه ما نباید قبول کنیم آنچه را که در اقتصاد غرب رخ داده است لازمه توسعه اقتصادی است. افزود: اخیرا در یک همایشی که در تهران را برگزار شد سخنران آن بحران را لازمه توسعه اقتصادی تعریف کرد که باید بگویم اینگونه نیست بلکه این بحران ها لازمه توسعه سرمایه داری و اقتصاد لیبرال است.

وی اظهار کرد: در جهان اسلام بانکداری اسلامی تجربه موفقی بوده است در حالی که همزمان اقتصاد غرب دچار بحران سنگینی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم گفت: با توجه به آرمانها، قانون اساسی و سند چشم انداز اقتصاد مقاومتی اقتصاد متکی به دانش است نه اقتصاد سنتی و نه اقتصادی که دوران آن طی شده باشد.
وی با بیان اینکه اقتصاد عدالت بنیان از خصایص اقتصاد اسلامی است گفت: اقتصاد اسلامی از درون عدالت عبور می‌کند و نیازهای ملت را دنبال می‌کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برون‌گرا بودن اقتصاد یعنی اقتصادی که صادرات محور پویا و پیشرو باشد و دائما تحرک داشته باشد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ادامه داد: در مسئله اقتصادی با پیاده شدن اقتصاد مقاومتی ملت ایران برای ملتهای دیگر الهام بخش خواهند بود.
وی گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در ادامه و تکمیل سیاست های گذشته اصل 44 قانون اساسی ابلاغ شده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قوای کشور باید بی‌درنگ و با زمان بندی مشخص یعنی بلافاصله اقدام به ابلاغ این سیاست ها کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم اظهار کرد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانون رفع موانع تولید را برای اقتصاد مقاومتی تصویب کرد که این گام کافی نیست.

وی با بیان اینکه منشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی بانکها هستند گفت: باید روشهای بانکها اصلاح شود و جلوی بسیاری از مفاسد گرفته شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وزیر نیرو اعلام می کند ما دچار بحران آب هستیم  و باید صرفه جویی شود سخن درستی است، اما مفهوم آن نیست که ما دچار بحرانی هستیم که باید دست روی دست بگذاریم 90 درصد آب کشور ما در عرصه کشاورزی مصرف می شود اما بسیار ناکارآمد است . 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از الزامات مهم تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی است که دولت باید چنین ستادی راتشکیل دهد. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
اقتصادمقاومتی عامل موفقیت است
آخرین اخبار