افشای نقش کانادا در کشتار غیرنظامیان عراقی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در حملات جنگنده‌های کانادایی علیه عناصر داعش در اوایل سال 2015، ده‌ها غیرنظامی عراقی جان باخته‌اند.

افشای نقش کانادا در کشتار غیرنظامیان عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید در حملات جنگنده‌های کانادایی به مواضع تروریست‌های داعش  در اوایل سال 2015، ده‌ها غیرنظامی عراقی جان خود را از دست داده اند. 

اسناد پنتاگون، که به دست شبکه خبری سی‌بی‌سی رسیده، افشا کرد جنگنده‌های کانادایی در ماه ژانویه در حمله به مواضع داعش در شهر موصل در شمال غرب عراق، 27 غیرنظامی را کشتند.

در این اسناد آمده است نیروهای ویژه ائتلاف در منطقه‌ای معروف به «کیسیک جانکشن» گزارشی از یک «سرباز پیشمرگ انگلیسی زبان» دریافت کردند  مدعی بود «در تاریخ 21 ژانویه در نتیجه حمله ائتلاف بین 6 تا 27 غیرنظامی کشته شدند.»

در این اسناد همچنین آمده است: «در حمله جت های کانادایی‌ (سی‌اف-18) موضع یک تک تیرانداز بر بام ساختمانی در یک مجتمع تحت اشغال داعش، که با منطقهِ ادعا شده همخوانی دارد، هدف قرار گرفته است.»

این در حالی است که ارتش کانادا این اتهام‌ها را رد کرده و تاکنون از افشای هویت این منبع و یا ارائه جزئیات درباره این موضوع امتناع کرده است.

اسناد داخلی پنتاگون همچنین افشا کرده است: «نظر (مشاور حقوقی فرماندهی عملیات‌های مشترک کانادا) این است که براساس قانون مناقشه مسلحانه، (نیروی هوایی کانادا) هیچ التزامی برای بررسی ندارد.»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار