رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: سازمان امور مالیاتی نباید به فکر کسب درآمد از خانه‌های خالی باشد بلکه باید عرضه و تقاضا را رونق بخشد.

حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دریافت مالیات نقش موثری در  بازار مسکن دارد گفت: راهکارهای قضایی، جریمه‌ای و مالیاتی باید بعد از ارائه و راهکارهای اقتصادی انجام شود.

وی در ادامه افزود: باید تقاضا بین عرضه و تولید را افزایش دهیم و تناسب را بین آن دو ایجاد کنیم و در صورتی که افرادی قصد سوداگری و عدم عرضه مسکن دراین بازار را دارند با اخذ مالیات بازار مسکن را رونق بخشیم.

رئیس اتحادیه املاک کشور تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی و دریافت جرایم مالیاتی باید عاملی برای کنترل بازار مسکن در رهن و خرید وفروش باشد.

عقبایی یادآور شد: باید با اخذ جرایم مالیاتی زمینه ساز کاهش واحد های خالی از سکنه باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی نباید به دنبال کسب درآمدهایی از طریق مالیات و ممیزی باشد گفت: این سازمان باید به دنبال ایجاد توازن در عرضه و تقاضا باشد.

رئیس اتحادیه املاک کشور خاطرنشان کرد: اخذ مالیات نباید برای آنها درآمد و سوبسیدی باشد بلکه باید رویکردی جهت تعادل بازار باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
بهترین راهکار برای جلو گیری از تورم در کشور سد کردن جریان دلال بازی که سر منشائ ان بنگاههای معاملاتی اند اگر دولت بتواند برنامه ای تدوین کند جلوی فعالیت خیلی از این بنگاههای خانمان برانداز که مانند قارچ درهر کوچه وبرزن روییدن بگیرد. ونظام درستی برای گرفتن حق معاملات ازمشتری بجای گرفتن درصد معاملات ریخته شود.ماننددیگر کارهای خدماتی مشتری مبلغ معینی بپردازد .گام مهمی درجهت حل مشکلات مردم برداشته ودیگر دچار سردرگمی در چگونگی در یافت مالیا ت نیست .
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
وقتی مالیات بر اجاره افزایش پیدا کند صاحبان خانه ان را از مستاجرین میگیرند و اجاره خانه باز افزایش می یابد
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۰:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
متاسفم که بعداز این همه تجربه موفق در گرفتن مالیات از خانه های خالی در دنیا وجود دارد مسئولان کشورمان هنوز هم به این نتیجه نرسیدن البته این طبیعیه چون دراین صورت خودشان ممکن چند ریالی متضرر شوند مثل بقیه مسائل لاینحل .خوروسازی وغیره.......
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مالیات عامل تعدیل قیمت ازنظر علمی بوده مالیات اقتصاداسلامی برای تعدیل است اتلاف وقت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
حضورمتخصصین وکارشناسان قیمت خانه ومغازه راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مالیات پلیس اقتصاداست
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
درجمهوری اسلامی ایران احتکارجرم است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
درجمهوری اسلامی ایران گرانفروشی جرم است
آخرین اخبار