یزد؛

تشکیل نشست مبارزه با قاچاق کالا در گمرک یزد

نشست هماهنگی مبارزه باقاچاق کالا در گمرک یزدبه منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق وتعیین تکلیف کالاهای قاچاق فسادپذیر باحضورمعاون سیاسی، امنیتی استاندار یزدو مدیرکل گمرک یزد دراداره کل گمرک یزدبرگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گزارشی از روند تعیین تکلیف پرونده های قاچاق در گمرک ارائه کرد و اظهارداشت:  قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اسفند 1392 در سطح کشور اجرائی شده است و گمرک در قانون جدید شاکی پرونده های کشف شده در سایر ارگان ها و سازمان ها نیست.

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق بر اساس قانون جدید در انبارهای اموال تملیکی نگهداری می شوند افزود: صدور پروانه سبز گمرکی به صورت كاغذي در اداره کل گمرک استان یزد  متوقف شده است و از این پس در زمان ترخيص كالاها برگه اي تحت عنوان دستور ترخیص در گمرك صادر مي شود و سازمان‌هايي كه نياز به اطلاعات گمركي كالاهاي وارداتي دارند مي‌توانند به صورت الكترونيكي با مراجعه به سامانه جامع امور گمركي، اطلاعات مورد نياز را اخذ كنند.

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد گفت: در اواسط سال جاری سامانه جامع امور گمرکی در استان راه اندازی شده است که با راه اندازی آن کلیه تشریفات امور گمرکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

چاوشی زاده با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به حضور صاحب کالا در گمرک برای اظهار نیست تاکید کرد: اصلاح فرآیندها، حذف مراحل غیر ضرور، کاهش زمان کارشناسی اظهارنامه، دریافت حقوق گمرکی به صورت الکترونیکی و حذف پروانه های گمرکی از جمله مزایای سامانه  جامع امور گمرکی است.


انتهای پیام/س

 


برچسب ها: قاچاق ، کالا ، گمرک ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.