رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد مخالفت دموکرات برجسته سنا با توافق هسته‌ای ایران، تامل برانگیز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت سنای آمریکا، سناتور باب کورکر با صدور بیانیه ای اعلام کرد مخالفت دو دموکرات برجسته سنا(چاک شومر و بن کاردین) با توافق هسته ای ایران، گویای نکات زیادی درباره این توافق است. 

سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای این کشور، به دنبال اعلام مخالفت سناتور بن کاردین (دموکرات مید وست)، عضو ارشد این کمیته با توافق هسته ای ایران، در بیانیه ای اعلام کرد:  "از آغاز، بن کاردین با این موضوع با شیوه ای فوق العاده موشکافانه و دقیق برخورد کرده است، من واقعا از وقت و انرژی فراوانی که او صرف کرده است تا تضمین شود کنگره در بررسی این توافق بسیار بحث انگیز نقش دارد، روشی که او با ما همکاری کرده است تا جلسات استماعی برای ارزیابی آن برپا کنیم، قدردانی می کنم."

وی افزود: "باید بدانیم که تصمیمی که او امروز آن را اعلام کرد، برای او بسیار سخت بود و به دنبال ملاحظاتی دقیق صورت گرفت. این واقعیت که دو دموکرات که بیشترین وقت را برای درک جزئیات و تاثیر این توافق صرف کرده اند، از آن حمایت نمی کنند، خود گویای نکات زیادی است."

کورکر و کاردین همکاری نزدیکی با هم داشتند تا «قانون بازبینی توافق هسته ای ایران» (مصوب 2015) را به تصویب برسانند. این لایحه با رای موافق 98 به 1، در سنا و رای 400 به 25 در مجلس نمایندگان تصویب و با امضای اوباما به قانون تبدیل شد. این قانون رئیس جمهور آمریکا را از اینکه تحریم های کنگره علیه ایران را پیش از بازبینی کنگره و صدور رای موافق آن، لغو یا تعلیق کند، باز می دارد. 

سناتور کورکر نیز ماه گذشته مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران در سرمقاله ای که در واشنگتن پست منتشر شد، اعلام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار