معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما، فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور موثر در رسانه‌های نو پدید را از اولویت‌های مهم این معاونت در حوزه فنی و تولید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت برون‌مرزی؛ دکتر محمد اخگری در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل جدید فنی معاونت برون‌مرزی صداوسیما در گفتگو با خبرنگار برون‌مرزی گفت: این معاونت از زیرساخت‌های مناسبی در بخش تولید برخوردار است و تمامی سیستم‌های تولید اعم از رادیو و تلویزیون به دیجیتال تبدیل شده است که فرآیند تولید در بستر دیجیتال امکان توسعه در بستر وب و استفاده از ظرفیت‌های اینترنت را برای اطلاع‌رسانی بهتر در حوزه برون‌مرزی فراهم کرده است.

وی با اشاره به فراهم‌شدن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه همه‌جانبه شبکه‌های برون‌مرزی سازمان در دوران مدیریت دکتر سرافراز بر این معاونت یادآور شد: ارتباطات رسانه‌ای معاونت برون‌مرزی با جهان از طریق فیبر، ماهواره و دیگر کانال‌های ارتباطی کاملا برقرار است و این رویداد ارزشمندی است که حتی دیگر بخش‌های سازمان نیز می‌توانند در حوزه فنی از ظرفیت معاونت برون‌مرزی استفاده کنند.

معاون برون‌مرزی صداوسیما اظهار کرد: در حوزه پخش به ویژه پخش اینترنتی، تمهیدات خوبی فراهم شده است که قرار گرفتن در شبکه‌های مختلف کابلی، اینترنتی، استفاده از ظرفیت‌های اپلیکیشن تلفن همراه برای حضور موثر در حوزه رسانه‌های همراه مورد توجه قرار دارد و لذا در نتیجه توسعه این فرآیند، تا پایان سال جاری شمسی شاهد چهره جدیدی از رادیوهای برون‌مرزی با عنوان رادیو 2 مبتنی بر وب 2 خواهیم بود.

اخگری، با بیان اینکه ساختار وب 2 تعاملی خواهد بود و از ظرفیت مولتی مدیا یعنی تصویر، صوت و متن استفاده می‌شود، ادامه داد: در آینده نزدیک با استفاده از این تکنولوژی و بستر فراهم شده برای جذب مخاطبان بیشتر، امکان افزایش تولید، پخش و توزیع در حوزه شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف این شبکه‌ها به ویژه بهره‌گیری از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان فراهم خواهد شد.

وی رسانه‌های نو پدید در بستر وب و اپلیکیشن را بستری ارزان و مطابق با نیازها و گرایش‌های حاکم بر جوامع کنونی به ویژه نسل جوان دانست و یادآور شد: در موقعیت کنونی بسیاری از مخاطبان از رسانه‌های همراه برای دریافت پیام‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کنند.

معاون برون‌مرزی سازمان با تاکید بر پوشش همه‌جانبه رسانه‌های برون‌مرزی ایران در نقاط مختلف جهان از طریق ماهواره، اینترنت و حتی شبکه‌های کابلی افزود: رادیوهای برون‌مرزی در برخی مناطق از موج اف.ام استفاده می‌کنند که بهتر از اس دبلیو عمل می‌کند اما در برخی مناطق که امکان پخش اف.ام وجود ندارد از اس دبلیو موج کوتاه بهره می‌گیریم.

اخگری با اشاره با استفاده از موج اف.ام در بسیاری از مناطق همچون افغانستان، برخی مناطق آفریقا، بوسنی هرزگوین، آلبانی، مقدونیه و برخی شهرهای مختلف اروپایی گفت: در برخی مناطق اروپایی امکان حضور فرستنده‌های اف.ام داده نمی‌شود که امید است با رویکرد جدید در حوزه رادیویی، از ابزار وب در این حوزه بیشتر استفاده شود و اطلاع‌رسانی موثرتر باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار