اهواز؛

رگ‌های خشکیده هندیجان در انتظار آب

مديرجهادكشاورزی هنديجان گفت: كمبود آب رودخانه زهره و عدم تامین آب مورد نياز زراعي اين شهر موجب وارد آمدن خسارت چشمگيری به محصولاتی مانند كلزا، گندم و جو گردید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کامبیز محسنی با اشاره به خشک شدن آب رودخانه زهره و ممنوعیت کشت تابستانه اظهار داشت: متاسفانه نبود آب برای کشاورزان این شهر باعث شده تا آن ها خسارات زیادی را متحمل شوند.

 وي با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته آب مورد نياز كشاورزان و دامداران از رودخانه هاي بالا دست استان و از شهرستان بهبهان تامين مي شد اظهار داشت: از 2 سال گذشته تاكنون اين سهميه بر روي اين شهر بسته شده و كشاورزان از آب رودخانه زهره در هنديجان استفاده مي كردند.

محسنی علت از بین رفتن محصولات کشاورزی را شورشدن آب این رودخانه به دلیل کمی بارش و خشکسالی اعلام کرد.

رئيس جهاد كشاورزي هنديجان اذعان کرد: بالغ بر 18 هزار هكتار از اراضي اين شهر زير كشت سه محصول گندم و جو و كلزا می باشد.

کامبیز محسنی در خصوص میزان برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: گندم از 40 هزار تن به 17 هزار تن، جو 7 هزار تن به 1 هزار و 400 تن و کلزا از 50 هکتار به 4 هکتار و برداشت 10 تا 11 تن نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

این مقام مسئول بی آبی را مهمترين مشكل كشاورزان هنديجان عنوان و خاطرنشان كرد: به منظور جلوگيري از نابود شدن قشر كشاورز و دامدار بايد هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی وضعیت آب در اين شهر ساماندهی اقدام شود.

محسنی علت از بین رفتن بيش از50 درصد محصولات كشت شده در هندیجان را بي آبي و شور شدن رودخانه زهره اعلام کرد.

گفتنی است هنديجان در جنوب خوزستان قرار دارد و داراي 95 كيلومتر مرز آبي با خلیج فارس است.

انتهای پیام/ی




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.