معاون وزیر نیرو خبر داد:

ایران در بین 10 کشور سازنده کنتورهای هوشمند

معاون وزیر نیرو گفت: مطالعات صورت گرفته در راستای ساخت و برنامه ریزی کنتورهای هوشمند، کشور ما را در زمره 10 سازنده برتر این دستگاه‌ها قرار گرفته است.

ایران در بین 10 کشور سازنده کنتورهای هوشمندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاحیه رسمی اجرای مرحله اول طرح فهام گفت: طرح فهام یا طرح فراسامانه ای هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی طرح است که در راستای هوشمند سازی شبکه برق کشور برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مقدمه هوشمندسازی برق کشور و تعویض وسایل اندازه‌گیری کنتورهای معمولی به کنتورهای هوشمند از حدود 3 سال گذشته آغاز شده است.

معاون وزیر نیرو اذعان داشت: خوشبختانه بخش خصوصی توان خود را به نمایش گذاشته که با پتانسیل و توان بالا می‌تواند نسبت به تولید انبوه لوازم اندازه گیری هوشمند اقدام کند.

فلاحتیان تصریح کرد: وزارت نیرو در راستای افزایش استفاده از این وسایل برنامه زمان بندی مشخصی را تدوین کرده که با اجرای این طرح این قابلیت در صنعت برق ایجاد خواهد شد که در طرف تقاضا مدیریت بار بیشتر و کاهش تلفات برق صورت پذیرد.

وی افزود: همچنین با اجرای این طرح در مدیریت شبکه سراسری و ایجاد پایداری و امنیت قطعاً استفاده از این کنتورهای می‌تواند مؤثر واقع شود.

معاون وزیر نیرو افزود: با استفاده از این طرح وزارت نیرو توانایی قرات کنتورهای مشترکین را بدون مراجعه فیزیکی از راه دور خواهد داشت.

فلاحتیان تصریح کرد: مطالعات نظری و دانشگاهی این طرح از 5 سال گذشته آغاز و خوشبختانه هم اکنون مطالعات آن با سطح قابل قبولی به پایان رسیده که در نهایت منجر به ساخت کنتورهایی در سطح بازارهای بین المللی شده است.

گفتنی است که قابلیت ساخت و برنامه ریزی کنتورهای هوشمند در کمتر 10 کشور دنیا وجود دارد.

معاون وزیر نیرو گفت: 400 هزار کنتور در مرحله اول در کشور نصب خواهد شد که طی مدت دو الی سه سال آینده در صورت تأمین مالی به طور کامل اجرایی شود.

فلاحتیان درخصوص افزایش قیمت برق در سال جاری افزود: امسال تا کنون تغییری در تعرفه‌های برق ایجاد نشده و تا هم اکنون نیز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ااا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار