40 درصد تعاونی های استان بدلیل نداشتن برنامه و دریافت نکردن تسهیلات ارزان قیمت، فعالیت نمی کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به 10 هزار و 561 تعاونی استان گفت: این تعاونی ها بمنظور دریافت تسهیلات ارزان قیمت و یارانه های های دولتی شکل گرفته بود، اما به دلیل نداشتن برنامه های مرتبط با بخش تعاون ، موفق به دریافت این امکانات نشدند و فعالیتی هم ندارند.

امرالله عباسی ادامه داد: با وجود ظرفیت های فراوان بخش تعاونی در بهبود شرایط اقتصادی شرکت های تعاون موفق به برآورده کردن انتظارات نشده و کماکان به روند فعالیت سنتی خود ادامه می دهند.

وی گفت: بکارگیری افراد بازنشسته در جمع اعضای هیات مدیره، یکی از نمونه فعالیت های سنتی شرکت های تعاونی است که در استان گلستان نیز نمونه های آن فراوان یافت می شود.

عباسی افزود: بدون تردید اگر این شرکت های تعاونی نتوانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند ، در آینده با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

وی با اشاره به  دیگرچالش های شرکت های تعاونی ، گفت: نهادینه نشدن کار گروهی در کشور، کمبود نقدینگی، عدم شفافیت عملکرد و اختلاف اعضا با مدیران پس از سودآوری، مهمترین مشکلاتی است که تعاونی ها در مسیر فعالیت خود با آن روبرو هستند.

11 تا 17 شهریور ماه هر سال در کشور به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

انتهای پیام/س





.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.