کی‌روش پشت دیوار چین را ندید

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان پس از حضور در فوتبال چین از ترکیب تیم ملی فاصله گرفته است.

تاپ ساعت 21///کی‌روش پشت دیوار چین را ندیدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پس از مصدومیت پژمان منتظری مدافع ملی فوتبال کشورمان در آستانه رقابت‌های جام ملتهای 2015 آسیا در استرالیا، نگرانی کارشناسان نسبت به ضعف مرکز دفاع تیم ملی افزایش یافت چرا که از یک سو امیرحسین صادقی زوج سید جلال حسینی در جام جهانی 2014 برزیل از آمادگی لازم به دور بود واز سویی دیگر سایر مدافعان دعوت شده به اردوی تیم ملی به دلیل جوانی تجربه لازم برای حضور در مسابقاتی به حساسیت جام ملتها را نداشتند. اما کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با میدان‌دادن به مرتضی پورگنجی هافبک دفاعی 22 ساله تیم نفت تهران در پست مدافع میانی دست به ریسک بزرگی زده و با این تصمیم قلب دفاعی یوزهای ایرانی را به یوزی جوان سپرد.

پورعلی گنجی با سابقه 20 بازی ملی در تیم‌های پایه نخستین بازی خود را در تیم بزرگسالان را با حضور یک نیمه‌ای در دیدار دوستانه آبان 1393 مقابل کره‌جنوبی در تهران انجام داد. این مدافع پس از جلب اعتماد سرمربی پرتغالی تیم ملی در ارودی پرتغال به گزینه جانشینی پژمان منتظری تبدیل شد. پس از برگزاری نخستین دیدار تیم ملی در جام ملتهای آسیا مقابل بحرین و انگیزه بالای این بازیکن بابلی در ترکیب تیم ملی کارشناسان فوتبال کشورمان که تا پیش از شروع مسابقات امید چندانی به درخشش پورعلی گنجی نداشتند لب به تحسین وی گشودند پورعلی گنجی با انگیزه گرفتن از این حمایت‌ها به روزهای خوب خود در حفظ دفاعی ایران در جام ملتهای آسیا ادامه داده و یکی از عوامل گل نخوردن تیم ملی کشورمان در دورگروهی جام شانزدهم لقب گرفت.

ضمن این که پورعلی گنجی با حضور مؤثر خود در زمان زدن ضربات آزاد پایه‌گذار برخی از موقعیت‌های خطرناک تیم‌ملی روی دروازده حریفان می‌شد. اوج‌ کار پورعلی گنجی در جام ملتهای آسیا به دیدار یک‌چهارم نهایی این مسابقات مقابل عراق باز می‌گشت .جایی که این مدافع مؤثر از عوامل به تساوی کشیده‌شدن دیدار 2 تیم و تعیین سرنوشت جدال ایران و عراق در ضربات پنالتی گردید.

هر چند قضاوت مغرضانه بنیامین ویلیامز استرالیایی، اخراج مهرداد پولادی و بدشانسی در ضربات مرگبار پنالتی سبب شد ایران دست‌آوری خبر حذف از جام ملتهای استرالیا نداشته باشد.

پورعلی گنجی سرخوردنش در داخل محوطه جریمه و تقدیم پنالتی به سود شیرهای بین‌النهدین را از تلخ‌ترین خاطرات خود در جام‌ملتها می‌داند. پس از پایان مسابقات بیشتر کارشناسان پورعلی گنجی را پدیده تیم ملی در جام ملتهای آسیا معرفی کرده و از وی به عنوان یکی از بهترین مدافعان حاضر در سرزمین کانگوروها نام بردند. یک ماه پس از جام ملتها مرتضی پورعلی گنجی با پیشنهاد 2 میلیون دلاری باشگاه تیانجین تدا به چین سفر کرد.

پورعلی گنجی حضور در این کشور را تشخیص کی‌روش دانسته و اعلام کرد سرمربی پرتغالی موافق بازی‌کردن وی در سرزمین اژدها است. اما سرمربی تیم ملی با تکذیب این موضوع انتقال پورعلی گنجی را به ضرر فوتبال ایران دانست. از آن روز رابطه کی‌روش و پورعلی گنجی تا حدودی شکر‌آب شد. چرا که پدیده خط دفاع تیم ملی با مصدومیت‌های گاه‌و‌بی‌گاه و قرارگرفتن در رتبه‌های پایین جدول لیگ چین همراه با تیانجین از آمادگی کامل دور گردید.

تیم ملی فوتبال پس از جام ملتهای آسیا در 2 دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان و گوام و سه دیدار دوستانه برابر سوئد، شیلی و ازبکستان به میدان رفته و ازمجموع 450 دقیقه در این دیدار پورعلی گنجی 45 دقیقه برای تیم ملی بازی کرده است. بی‌شک تداوم نامهربانی کی‌روش نسبت به پورعلی گنجی و دوربودن این مدافع از روزهای اوج سبب می‌شود یکی از مهم‌ترین عناصر خطر دفاعی تیم ملی برخلاف تصور خیلی زود از ترکیب اصلی تیم ملی دور شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدافع ، فوتبال ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار