میرشفیع گفت: 400 میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستای از وزارت نفت دریافت شده است و 132 هزار کیلومتر راه روستایی در روستاهای زیر 20 خانوار احداث شده است.

میرشفیع معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برای توسعه راه‌های روستایی زیر 50 خانوار به 15 هزار کیلومتر راه جدید را آسفالت کرده‌ایم، گفت: حدود 2 هزار و 600 کیلومتر از این راه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه افزود: برای اجرایی کردن این برنامه‌ها نیاز به بودجه داشتیم که بخشی از اعتبارات موجود نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه شده است.

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای برخورداری روستاهای 20 خانوار در کشور باید تا افق 1404، 100 و 70 هزار کیلومتر راه روستایی باید ساخته شود که در حال حاضر 132 هزار کیلومتر از آنها احداث شده است.

وی یادآور شد: امیدوار هستیم تا 10 سال آینده مابقی راه‌های روستایی در این روستاها احداث شود.

میرشفیع با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال مصوب شد که 2 تن قیر به نسبت 80 درصد به وزارت راه وشهرسازی واگذار شود افزود: این میزان قیر برای احداث راه‌های روستایی و راه‌های اصلی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و 20 درصد مابقی نیز به بنیاد مسکن برای احداث راه‌های اصلی معابر و راه‌های روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز واگذار می‌شود.

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا به حال 400 میلیارد تومان از این میزان قیر را دریافت کرده‌ایم و امیدوار هستیم با محقق شدن کل بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی تا پایان سال تمامی میزان قیر را دریافت نماییم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار