چرا باید از سرویس دهنده هاب ابری استفاده کنیم؟

سایت ها و شرکت های زیادی فضای ابری را در اختیار کاربران خود می گذارند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید از فضای ابری استفاده کنیم و در گزارش های متعدد هم به این نکته اشاره کرده ایم. ازعمده دلایل استفاده از فضاهای ابری، می توان به اشتراک گذاری فایل ها، تهیه پشتیبان و نگهداری اطلاعات اشاره کرد. بسیاری از سایت های اشتراک گذاری فایل، پس از مدتی اطلاعات کاربران را در شرایطی خاص از بین می برند و دیگر آن فایل ها قابل بازیابی نخواهند بود. البته دلایل بسیاری هم وجود دارد که چرا نباید از فضاهای ابری استفاده کرد، اما در این گزارش به این دلایل اشاره نخواهیم کرد و قصد داریم تعدادی از این سایت ها را به شما معرفی کنیم و در مورد آن ها کمی توضیح دهیم. 

 SaberCat

5 گیگا بایت فضای رایگان و آپلود و دانلود بسیار سریع. امکان افزایش فضا حتی نا محدود کردن فضای در اختیار گذاشته شده در بازه زمانی مشخص. محیط کاربری ساده و زیبا و پشتیبانی از نسخه تحت وب و گوشی به صورت همزمان. کاربران حتی بدون ساخت حساب کاربری هم می توانند از این سایت برای اشتراک گذاری فایل های خود استفاده نمایند.

Cloud

Mega

این سایت اشتراک گذاری تقریبا در ماه 6.5 میلیون بازدید کننده دارد که طبق آمار الکسا در مارس 2015 رتبه 670 در جهان را  داشته که رتبه نسبتا خوبی است. مگا در واقع بازگشت سایت بدنام MegaUpload است که توسط Kim Dot Com که در آلمان متولد شده است راه اندازی شده بود. حفظ حریم شخصی اطلاعات کاربران از انگیزه های اصلی Kim Dot Com است که سال ها با مافیای دزدان اطلاعات مبارزه کرده است .استفاده از سایت بسیار ساده است، سرعت انتقال اطلاعات بالا و 50 گیگا بایت فضای رایگان از دیگر امتیاز های این سرویس ابری به شمار می روند. کاربران با پرداخت ماهانه 10 دلار می توانند تا 500 گیگا بایت فضا در اختیار داشته باشند. این سرویس یکی از سایت هایی است که برای اشتراک گذاری فایل ها سفارش می شود، مخصوصا با فعالیت های زیادی که برای حفظ حریم شخصی کاربران خود انجام می دهد.

Cloud

DropBox

2گیگا بایت فضای رایگان و سرعت آپلود و دانلود کمتر نسبت به رقبای خود. کاربران با پرداخت ماهانه 10 دلار می توانند تا 1 ترابایت فضا خریداری کنند. از معایب این سرویس می توان به اجباری بودن داشتن حساب کاربری برای استفاده و نیز ساده نبودن محیط آن اشاره کرد.  Dropbox یکی از سایت های شناخته شده در امر اشتراک گذاری فایل است که دلیل آن هم میلیون ها دلاری است که صرف تبلیغات آن می شود.





Cloud

OneDrive

این سرویس به صورت میانگین 16 میلیون بازدید کننده در ماه دارد که 15 گیگا بایت فضای رایگان در اختیار مشترکین خود می گذارد که با پرداخت ماهانه تنها 10 دلار قابل ارتقاع به 1 ترابایت است. این اشتراک ماهانه شامل "برنامه Office 365" که نسخه آنلاین برنامه Microsoft Office است نیز می شود. گرچه نگرانی هایی در مورد حفظ حریم شخصی توسط این سرویس وجود دارد، اما نمی توان گفت که چه افرادی به فایل های شما در این فضا دسترسی دارند. سایت تخصصی TechReader استفاده از Skydrive  و OneDrive را به کاربران توصیه نمی کند.

Cloud
Box

این سرویس ابری که در ماه نزدیک به 6.75 میلیون بازدید را به خود جذب می کند، دارای رتبه 609 در سایت الکسا است که به کاربران خود 10 گیگا بایت فضای رایگان پیشنهاد می کند و این فضا با پرداخت ماهانه 10 دلار قابل ارتقا 100 گیگابایت است. استفاده از سایت خیلی دشوار نیست و سرعت دانلود و آپلود نیز زیاد بالا نیست و کاربران بدون حساب کاربری نمی توانند از این سرویس استفاده کنند.




Cloud

4Shared

یکی از سرویس های قدیمی اشتراک گذاری فایل و اطلاعات که به طور میانگین ماهانه 21 میلیون بازدید کننده دارد. این سایت که رتبه 419 در سایت الکسا دارد سرشار از تبلیغات است و 10 گیگا بایت فضا به مشترکان خود می دهد اما در پلن پولی فقط 100 گیگ فضا با پرداخت ماهانه 10 دلار در اختیار کاربران خود می گذارد.


Cloud

MediaFire

مدیافایر نیز همانند 4Shared یکی از قدیمی های امر اشتراک گذاری فایل است که با رتبه 213 در سایت الکسا به طور متوسط ماهانه 22.5 میلیون بازدید کننده دارد. اما کار با این سرویس دشواری های خود را دارد و سرعت انتقال اطلاعات نیز زیاد امتیاز خوبی ندارد. از دیگر معایب این سرویس، نمایش تبلیغات بسیار زیاد است که موجب نارضایتی کاربران می شود. متشرکان این سرویس می توانند با پرداخت ماهانه 5 دلار به 1 ترابایت فضای ابری دسترسی داشته باشند.


Cloud


SendSpace

در طرح رایگان، شما می توانید فایل هایی تا حجم 300 مگا بایت را آپلود کنید، اما پس از 30 روز حذف می شوند و دارای تبلیغات است. همچنین سرعت دانلود برای کاربران پلن رایگان محدود شده است. طرح غیر رایگان این سرویس کمی گران است. برای فایل های که تا 4 گیگا بایت حجم دارند، و پهنای باند 100 گیگ در ماه، باید 10 دلار پرداخت کنید و برای فایل هایی تا حجم 100 گیگ و ترافیک 300 گیگا بایت در ماه باید مبلغ 20 دلار بپردازید.


Cloud


iCloud

سرویس فضای ابر شرکت اپل که ماهانه 9.5 میلیون کاربر از آن بازدید می کنند و رتبه 420 در سایت الکسا دارد. این سرویس که در پاسخ به OneDrive و Google Drive طراحی و آماده شده است با AppleID قابل استفاده است. و کاربران باید شرایط استفاده بسیاری را قبول کنند. این سرویس 5 گیگا بایت فضا به مشترک های خود ارائه می کند. گرچه چندی پیش به دلیل نواقص و باگ های امنتی در که در طراحی آن وجود داشت، اطلاعات میلیون ها کاربر این سرویس دزدیده و در اینترنت به اشتراک گذاشته شد.



Cloud





GoogleDrive

همان طور که از نام سرویس بر می آید، این فضا متعلق به شرکت گوگل است که ماهانه حدود 18.5 میلیون کاربر را به خود جلب می کند. تنها عیب این سرویس این است که بدون حساب کاربری گوگل نمی توان از آن استفاده کرد. گوگل درایو به مشترکان خود 15 گیگ فضای رایگان ارائه می دهد که می توان از آن برای استفاده های مختلف بهره برد. از اشتراک گذاری فایل و ویدئو گرفته تا نگهداری فایل های متنی و دیگر امور. گوگل درایو یکی از معروف ترین سرویس های ابری است که کاربری ساده ای نیز دارد و کاربران با استفاده از این سرویس می توانند به دنیایی از امکانات دسترسی داشته باشند

Cloud



در گزارش های آینده به نکات منفی فضاهای ابری خواهیم پرداخت.

گزارش از مجتبی غنی دل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار