استقلالی ها از کدام پرسپولیس نفرت دارند؟

تیم فوتبال استقلال از زمان تاسیس تا به حال دیدارهای زیادی را با رقیب سنتی خود یعنی پرسپولیس داشته است اما در طول این سال ها از بازیکنان تیم پرسپولیس در یک دربی معروف بیشتر از همه متنفر است.

استقلالی ها از کدام پرسپولیس نفرت دارند؟به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ روز 16 شهریور سال1352 زمانی که تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ تخت جمشید مقابل هم صف آرایی کردند حتی یک نفر هم تصور نمی کرد در  این دیدار نتیجه ای رقم بخورد که تاکنون و با گذشت 42 سال همچنان عدد محبوب سرخ پوشان پایتخت باشد.

امروز سالروز برد تاریخی 6 بر صفر تیم پرسپولیس مقابل استقلال است، گزارشی که در زیر می خوانید گوشه ای از این اتفاق تاریخی است به روایت باشگاه پرسپولیس: 

پرسپولیس 52، بهترین تیم تاریخ باشگاه

پرسپولیس 52 بهترین تیم در تاریخ این باشگاه پرافتخار پایتخت است، چرا که سرخپوشان در این سال با اقتدار تمام قهرمان لیگ شدند.

پرسپولیس در این سال بدون باخت قهرمان شد و رکوردی را از خود بر جای گذاشت که هنوز در فوتبال ایران شکسته نشده و بعید است در سالهای آینده هم تیمی بدون باخت موفق به قهرمانی شود. سرخپوشان در این سال از 22 بازی 15 برد و 7 مساوی به دست آوردند و 46 گل زده در مقابل فقط 6 گل خورده داشتند! یعنی بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ تخت جمشید. 6 گل از این گل‌های پرشمار در بازی رفت وارد دروازه رقیب سنتی شد که آن روزها ملی پوشان بی شماری را در ترکیب خود داشت. این تعداد گل در هیچ بازی دیگری بین دو تیم در سالهای بعد ردو بدل نشد تا این دربی به نوعی در تاریخ تک باشد.

32 روز تعطیلی

لیگ تخت جمشید بعد از هفته پنجم موقتاً تعطیل شد تا تیم ملی خود را آماده دو بازی سرنوشت ساز مقدماتی جام جهانی 1974 مقابل استرالیا کند. ایران در بازی رفت 3- صفر به استرالیا در سیدنی باخت و در بازی برگشت نیز با وجود  برد 2 بر  صفر ، در نهایت از صعود به جام جهانی 1974 آلمان بازماند. مسابقات لیگ برتر پس از 32 روز تعطیلی دوباره از سر گرفته شد.

جایگاه دو تیم قبل از دربی

تا قبل از این دربی که در هفته هفتم لیگ تخت جمشید برگزار می شد، پرسپولیس با 4 برد و 2 تساوی و کسب 10 امتیاز در صدر جدول بود و تیم استقلال نیز با 4 برد و 2 تساوی و 10 امتیاز در رده دوم بود. فقط تفاضل گل پرسپولیس به خاطر 3 گل زده بیشتر نسبت به رقیب سنتی بهتر بود و جالب اینکه هر دو تیم فقط 2 گل خورده بودند. استقلال در هفته ماقبل دربی به سختی و با نتیجه 2-1 بانک ملی را برده بود و پرسپولیس نیز مقابل پاس صفر- صفر کرده بود. سرخپوشان روز پنج شنبه و استقلال روز جمعه بازی کرده بودند.


استقلالی ها از کدام پرسپولیس نفرت دارند؟

چهره های شاخص

در این بازی چهره های شاخصی مانند: همایون بهزادی، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، جعفر کاشانی، رضا وطن خواه، ایرج سلیمانی، علی پروین، حسین کلانی و اسماعیل حاجی رحیمی پور در ترکیب پرسپولیس و نفراتی مثل منصور رشیدی، نصرالله عبداللهی، اکبر کارگرجم،جواد الله وردی، عزت جانملکی، کارو حق وردیان، جواد قراب، علی جباری،محمدرضا عادلخانی، حسن روشن و غلامحسین مظلومی برای استقلال پای به میدان گذاشت.

ملی پوشان دو تیم

در ترکیب دو تیم ملی پوشان زیادی حضور داشتند که چند روز قبل از این دربی در بازیهای مقدماتی جام جهانی 1974 برای ایران به میدان رفته بودند. آشتیانی،کاشانی، حاج رحیمی پور و علی پروین در پرسپولیس و رشیدی، حجازی، کارگرجم، قراب، عادلخانی، مظلومی و حق وردیان ملی پوشانی بودند که چند روز قبل در قالب تیم ملی مقابل استرالیا بازی کرده بودند. البته صفر ایرانپاک مهاجم تیم پرسپولیس نیز جز ملی پوشان بود که در بازی رفت مقابل استرالیا در سیدنی مصدوم شد و به این بازی نرسید. با نگاهی به ترکیب دو تیم مشخص می شود که استقلال از چهره های ملی پوش بیشتری برخوردار بود.

اولین دربی در آزادی

شاید جالب باشد که بدانید این اولین دربی پایتخت بود که در ورزشگاه آزادی برگزار می شد. دوازدهمین دربی پایتخت قرار بود روز جمعه 16 شهریور و از ساعت 6 بعدظهر در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار شود. داور این بازی نیکولای پتروجیانو از رومانی بود که هفته قبل به تهران آمده بود و بازی پرسپولیس و پاس را نیز سوت زده بود و بنابراین به جو ورزشگاه آزادی و همچنین رفتار بازیکنان ایرانی آشنا بود.

فیلم دربی چه شد؟

اما همزمان با این بازی تهران میزبان مسابقات قهرمانی کشتی جهان بود که در ورزشگاه حیدرنیای فعلی برگزار می شد. بنابراین بیشتر توجهات به سمت این مسابقات مهم بود و به همین دلیل هم دوربین های تلویزیونی راهی این ورزشگاه شده بودند و شاید یکی از دلایل نداشتن تصویر از بازی معروف دربی 16 شهریور همین موضوع باشد. برخی هم می گویند تمام فیلم های این بازی در اقدامی "خودجوش" (تیکه کلام عادل فردوسی پور) از دسترس خارج شد.

استقلالی ها از کدام پرسپولیس نفرت دارند؟

تحت تاثیر مسابقات کشتی

برای دربی نیز کمتر از 50 هزار نفر در یک روز گرم تابستانی راهی ورزشگاه آزادی شده بودند که البته عجیب نبود، چرا که بیشتر تماشاگران راهی تماشای مسابقات کشتی شده بودند و ثانیاً بازی دو تیم در آن سال‌ها به حساسیت امروز نبود و شاید کسی فکر نمی کرد که این بازی به این صورت جذاب و پرگل شود.

معجزه سرخ پوش­ ها

اما گزارش بازی را از مجله دنیای ورزش نقل می کنیم که با تیتر معجزه سرخپوش‌ها اینگونه شروع می شود: اگر پرسپولیس دیشب را در برابر تاج با آژاکس- نامدار بزرگ اروپا قیاس کنیم، راهی به خطا نرفته ایم و سخنی گزاف نگفته ایم، مگر آنکه در این قیاس پای ارزش‌های مادی به میان آید که یقیناً کسی را در ایران به ارزش های 6 تا 8 میلیون که قیمت بازیکنان خوب آژاکس است، نداریم.( توضیح اینکه آژاکس بهترین تیم باشگاهی اروپا در اوایل دهه 70 بود و نکته جالب اینکه قیمت بازیکنان ایرانی در آن زمان زیر 500 هزار تومان بود! یک سال قبل کریستال پالاس انگلیس به علی پروین که بهترین بازیکن ایران در آن زمان بود، پیشنهاد قرارداد 500 هزار تومانی داده بود).

ابهت خیره کننده پرسپولیس

مجله دنیای ورزش در ادامه گزارش بازی می نویسد: دیشب پرسپولیس ابهتی خیره کننده داشت و سراپا وجودش را انتقام فرا گرفته بود، انتقام از دو شکست روزهای نزدیک که این چنین جنگنده ،یکپارچه، فداکار ، خوش فکر و بی آرام بر دروازه تاج کوبید و حتی تا آخرین ثانیه ها، آن گاه که داور بازی می رفت تا سوت پایان را بدمد، کوبنده و خستگی ناپذیر بر دروازه تاج آتش بارید و دو گل پایان بازی که در دو دقیقه آخر به ثمر رسید، نتیجه این خستگی ناپذیری و انتقام جویی بود. پرسپولیس از حریف دیرین خود انتقام گرفت، انتقامی سخت که شاید هرگز برای تاج و پرسپولیس در خواب و رویا هم نمی گنجید برای تاج جبران آن شاید هیچگاه اتفاق نیفتد!


استقلالی ها از کدام پرسپولیس نفرت دارند؟


1- فرار حاج رحیمی پور، تیز چنگی کلانی

بازی دو تیم تا دقیقه 31 متعادل پیش رفت. حفظ توپ بازیکنان آبی پوش در میدان عالی بود و پرسپولیس نیز با فرارهای حاج رحیمی پور چندین فرصت گل ایجاد کرد. اما در این دقیقه یک حادثه اتفاق افتاد: ضربه آزاد پروین که توسط حاج رحیمی پور گرفته شده بود، را دفاع استقلال برگرداند و آشتیانی توپ برگشتی را روی دروازه فرستاد که تعلل رشیدی در دفع این توپ باعث شد کلانی تیزچنگ خود را به توپ رساند و با ضربه ای آرام آن را راهی دروازه کرد.

2- شلیک زنده یاد سلیمانی از 25 متری

این اشتباه روحیه استقلالی ها را حسابی خراب کرد و آن ها به خشونت روی آوردند که داور رومانیایی بی تفاوت از کنار صحنه های عبور می کرد. دقیقه 43 پاس پروین به زنده یاد ایرج سلیمانیرسید و او هم با شلیک 25 متری دروازه رشیدی را برای بار دو گشود تا نیمه اول 2- صفر به سود سرخپوشان تمام شود.

3- شلیک سر ضرب همایون سر طلایی

نیمه دوم با حملات پرسپولیس آغاز شد و در دقیقه 50 روی یک حرکت تیمی توپ به حاج رحیمی پور رسید و سانتر او را همایون بهزادی کاپیتان سرخپوشان با یک شلیک سرضرب درون دروازه جای داد.

4- باز هم شوت ویرانگر ایرج سلیمانی

دقیقه 57 ایرج سلیمانی دوباره در محوطه جریمه استقلال حاضر شد و یک شوت محکم دیگر گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند.

رایکوف دست به کار شد و هادی نراقی و مسعود مژدهی را به جای روشن و مظلومی به بازی فرستاد. چند دقیقه بعد حجازی را هم جانشین رشیدی در دروازه کرد.

5- سانتر کلانی، ضربه سر بهزادی

از دقیقه 60 بازی دوباره متعادل شد و آبی پوشان چند حمله را بر روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند. شاگردان رایکوف تلاش می کردند تا از بار سنگینی شکست بکاهند، اما پرسپولیس هم در ضد حملات خطرناک نشان داده بود. دقیقه 88 بود که سانتر کلانی را بهزادی با ضربه سر به گل پنجم تبدیل کرد.

6- ششمین گل وارد دروازه شد ...

در حالی که بیشتر تماشاگران از ورزشگاه خارج شده بودند، در دقیقه 90 سانتر حاج رحیمی پور در محوطه جریمه زیر پای بهزادی افتاد و بدین ترتیب ششمین گل هم وارد دروازه حجازی شد. مرتضی احمدی بازیگر معروف کشورمان که از پرسپولیسی های اصیل و قدیمی است می گوید: بعد از گل ششم گفتیم "ششمین گل وارد دروازه شد" و در ادامه ما بقی هوادارن گفتند: تیم تاج آواره شد. مرتضی احمدی تاکید می کند: من خودم دیدم که از این بازی فیلمبرداری شد اما فیلم بازی هرگز پخش نشد، هر کاری هم کردم مسئولان تلویزیون آن زمان فیلم بازی را به من ندادند.

استقلالی ها از کدام پرسپولیس نفرت دارند؟

تیترهای جالب مطبوعات

شنبه 17 شهریور 1352، مجله های کیهان ورزشی و دنیای ورزش در حالی روی دکه روزنامه فروشی ها قرار گرفتند که عکس و تیتر یک روی جلدشان به مسابقات کشتی قهرمانی جهانی اختصاص داشت. دنیای ورزش در گزارش بازی تیتر زد" معجزه سرخپوش‌ها" و کیهان ورزشی نیز با این تیتر بازی شش تایی را پوشش داده بود: "این 3 تن شش بار دروازه تاج را لرزاندند".

16 شهریور

نکته دیگر اینکه پرسپولیس 3 بازی بعدی خود در لیگ تخت جمشید مقابل بانک ملی، نفت آبادان و برق تهران را با تساوی پشت سر گذاشت، بازی برگشت دو تیم هم در حالی که تعیین کننده قهرمانی نبود با تساوی 1-1 پایان یافت. همچنین از نکات جالب می توان به غیبت آلن راجرز سرمربی پرسپولیس در تمرینات اشاره کرد مسئولیت آماده کردن سرخ­پوشان بر عهده همایون بهزادی بود. او تیم را آماده کرد و تحویل راجرز داد. تیمی که 6 گل کاشت، تا هر زمان که 16 شهریور از راه می رسد پرسپولیسی ها یادی از آن بازی کنند.

گزارش از نسیم نصیری


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۲۱:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
ای جووونم استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
سرور استقلال
۱۴:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
شما که شیش تا میخورین چهارتاهم میخورین تو ده دیقه هم مقابل تیم ده نفره سه تا میخورین دیگه چرا به دو ستاره قلابی دل بستین دوستاره که تو یه شب بیاد میخوام نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
بزرگترین خیانت رو شاهرخ بیانی و عابدزاده و چند بازیکن دیگه استقلال به استقلال کردند اون موقع که علی پروین مربی پرسپولیس بود و در دربی تو ده دقیقه دو گل خوردند و مستعد خوردن حداقل شش گل دیگه بودند به خواهش پروین که ضعیف کشی نکنید ، به این تیم رحم کردند و این تیم رو هشت تایی نکردند (فیلم اعتراف فنونی زاده مدافع پرسپولیس موجود است) اگه اون موقع رحم نمیکردند الآن وضعیت چیز دیگه ای بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
..........نبش قبرگردن اتفاقی که 43سال پیش افتاده که بعضی ازبازیکنانش ازدنیارفتن فقط برای لنگیهادلخوش کنک هست



.......... وگرنه چرابرای 2قهرمانی استقلال 1قهرمانی پاس ونایب قهرمانیهای ذوب وسپاهان که افتخاری درآسیابرای ایرانهسکوت می کنی....

مامنکر ان نتیجه نیستیم برای باشگاهی که بااینهمه قدمت وتماشاگرافتخاری دراسیا نداره این تنها مستمسک برای اظهاروجوده طوفان سرخ اسیاخخخخخخخخ

که دراسیا افتخاری ندارد خخخخخخخت میدونم که چاپش نمیکنید خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اینکه به یه نتیجه مشکوک اون هم نیم قرن پیش دل خوش باشی نتیجه کمبوده ...

نشانه نداشتن افتخار جدیده...

ماست مالی کردن ضعفهای الآنه ...

از طرفدارای تیمی که هنوز فینال که پیشکش مسابقه رده بندی جام آسیا رو تجربه نکرده بیشتر از این انتظار نمیره ...

نتایج چهار هیچ و پنج هیچ مقابل الغرافه قطر و الهلال عربستان هنوز که هنوزه آبرو نذاشته...

من روزنامه سال 1376 رو هنوز دارم که با آبروریزی از الهلال 5 تا خورد روزنامه خبر ورزشی تیتر زده بود باخت نه آبروریزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دلم براتون میسوزه پرسپولیسی ها دو تا ستاره میفهمید ینی چی تو کفش باشید چون تا ابد به این افتخار نمیرسید!!!!!
جام بدم م م م م م گل من؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
برید بخوابید بابا فردا کار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
تیم های بزرگ جشن قهرمانی می گیرند و تیم های کوچک جشن برد مقابل تیم های بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
....................................................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
این قضیه مال چند سال پیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
میگم پرسپولیسیا برن فیلم سینماییشو بسازن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
فقط بوریرام تایلند ********************************************************************************************************
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اگه شما قهرمان اسیا میشدید چیکار میکردید.................................!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
جالبه بدونید همه بازیکنان توی زمین سنشون از تاریخ تاسیس پرسپولیس بیشتره...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
از سازمان لیگ درخواست میکنیم بابت برد در این دربی یه جام پلاستیکی به پرسپولیس بدن چون موزه افتخاراتشون پر از خالیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
ببخشید یه سوال لنگیا با چه سندی میگن 30 میلیون هوادار دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
چقد خوب شد که بزرگترین افتخار پرسپولیس رو یاداوری کردین.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
پرسپولیس یه 10 سالی هست که نتونسته قهرمان لیگ بشه , بیاین همه با هم برای این تیم دعا کنیم...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
8تایی ها سکوت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
به سر آمد اون زمان که پرس وپلیش سر زبانها بود تیم هایی از شهرستانها شکل گرفته که پرس پلیس یابد بره کشکشو به سابد وآرزوی قهرمانی مگر در خواب ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
همیشه طرفدار مظلوم باید باشیم (استقلال)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
همیشه طرفدار مظلوم باید باشیم (استقلال)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من یه سوال دارم... چرا مردم... برای ۲ تا تیم که برای مردم تره هم خو.رد نمیکنن‌. درگیر میکنن... ؟؟؟؟
واقعا برام سواله...
واقعا هیچ کدومون از مربیا و کلا همه ی فوتبالیستا‌... ایا مردم براشون اصلا مهم هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من یه سوال دارم... چرا مردم... برای ۲ تا تیم که برای مردم تره هم خو.رد نمیکنن‌. درگیر میکنن... ؟؟؟؟
واقعا برام سواله...
واقعا هیچ کدومون از مربیا و کلا همه ی فوتبالیستا‌... ایا مردم براشون اصلا مهم هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من یه سوال دارم... چرا مردم... برای ۲ تا تیم که برای مردم تره هم خو.رد نمیکنن‌. درگیر میکنن... ؟؟؟؟
واقعا برام سواله...
واقعا هیچ کدومون از مربیا و کلا همه ی فوتبالیستا‌... ایا مردم براشون اصلا مهم هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من یه سوال دارم... چرا مردم... برای ۲ تا تیم که برای مردم تره هم خو.رد نمیکنن‌. درگیر میکنن... ؟؟؟؟
واقعا برام سواله...
واقعا هیچ کدومون از مربیا و کلا همه ی فوتبالیستا‌... ایا مردم براشون اصلا مهم هست؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
داداش همه میدونن تبانی بوده...
Germany
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
چه دروغا !
Germany
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بابا این پرسپولیس پس کی میخواد قهرمان بشه! دلمون به یه جام ولایت خوشه...
Germany
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
عزیزم ستاره هایی که واسه شما لنگیا ارزوست برا ما خاطرست!!!
Germany
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
من موندم پرسپولیسیا با چه افتخاری زنده ان؟
Germany
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
ببخشید یه سوال پرسپولیس چندبار قهرمان اسیا شده؟ از بی افتخار بودنتونه که به یه بازی افتخار میکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
پرسپولیسو عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سند چهار تایی ها رو که قبول دارید .خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
نفرت تیتر خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
آخر بگو پرسپلیس کیلویی چنده ؟ چه افتخاری دارید .......در مقابل جفت ستاره آسیا آبی یعنی سرور
-
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
با عرض سلام. میخوام به پرسپولیسیهایی که به 6 تا گل می نازند بگم از اینکه دو متری محوطه ی جریمه راه آهن داور برای شما پنالتی گرفت تا آخر عمر برید خجالت بکشید و تا ته این مافیا رو بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
نفرت چیه ؟

مکه جنگه وا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
حالا 6 تا گل تو عصر دایناسورها به استقلال زدین هر سال هم سالگردشو میگیرین برین یه نگاه به دوتا ستاره های قهرمانی استقلال تو اسیا روی پیراهنشون بکنید حسرتشو بخورید

حالا باز بگین 66666تایی ها :l
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
2 تا ستاره چیدید اونم که سازمان لیگ میگه بردارید شما میگید ترو خدا همین امسال همین امسال بمونه سال دیگه چشم بر میداریم تا الان اون سالتون نیومده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
تابلوه ...عادل لنگی پور لنگی صد آتیشه س ....معلومه که چنین تیتری بزنه .......عدل خان ...چراغ روز قهرمانی استقلال نو آسیا مطلب نمیزاری ....لنگی ...!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اخه باعث شرمندگیه قهرمانی تو لیگ محلیه اسیا......


ما بیخیال اون فاجعه شدیم اما خودتون دوست دارید یاد اوری کنیم

بگو بازی با تیمهای مالزی اونم از نوع محلیش خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Japan
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
پولهارو اشخاص دیگه میگیرن منافعش مال کسهای دیگس اونوقت جوونهای ما وقتشونو حروم چی میکنن یکم فکر کنین ببینید ارزششو داره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
نویسنده گزارش مجله دنیای ورزش برادرم بوده که هنوز هم زنده و سرحال وقبراق مشغول زندگیست ولی نکته مهم اینست که هرچند آن بازی را از نزدیک مشاهده کردم وبازیکنان تاج هم شش گل خوردند وپرسپولیس هم واقعا شش گل زد باید از مرام تمام بازیکنان تاج و پرسپولیس بگویم که علیرغم این باخت که تاکنون تاج یا استقلال نتوانسته است آنرا جبران کند اما همواره بهترین رفاقتهارا بایکدیگر داشتند ودارند عینا دو برادر که با یکدیگر فوتبال میکردند واز لذت فوتبال برای یکدیگر گفته اند و هر وقت هم که توانستند دست یکدیگر را درزندگی گرفتند خیلی هایشان زندگی متوسط و گاه فقیرانه هم داشته اند اما رسم مردانگی و پهلوانی را بیکدیگر آموخته اند مرحوم ناصر حجازی با مردی بمانند ابراهیم آشتیانی هیچ تفاوتی نداشتند که یکی دوست ودیگری دشمن باشند رسم مروت را بین خود تقسیم میکردند همه به یکدیگر احترام میگذاردند تا به همین امروز مرحوم ایرج سلیمانی یکی از دانش آموختگان مدرسه عالی ورزش بود جان وعمرش را میداد برای همان بازیکنانی که به آنها گل زده بود ویا مرجوم همایون بهزادی همینطور /بیاییم قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم /کری خواندن خوب است آنهم برای وقتی کم نه برای ادامه زندگی علی پروین برایش فرقی نمیکند که کی استقلالی است و کی پرسپولیسی است ولی عمرش را در پرسپولیس ادامه داده است و عشق اش هم پرسپولیس است /همدیگر را دوست بداریم مهم تر از اینها برای زندگی در فوتبال تحصیلات است ورسیدن به مدارج عالیه که بسیار سفارش شده است اول درس بعذ فوتبال /ولی باور کنیم همه بازیکنان آنزمان در همان مسابقه برادر یکدیگر بودند /ارزشهارا گم نکنیم /همگی پیروز و پایدار باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بیچاده استقلال....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
خخخ ....

هنوز پرسپولیس
روی پیرهنشون دو ستاره نیوومده

استقلال دوبار قهرمان آسیا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اخه بردن تو 6 تا تیم اونم چی 4 تاش از مالزی بوده هم افتخاره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
.............. وقتی میبینم استقلالیا اینجور اسفند رو آتیش میشن یعنی اینکه اون بازی 6تایی هنوز براشون هضم نشده وتازگی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
اگه بی طرفی تاریخ های قهرمانی استقلال در اسیا رو هم تیتر بزن ..و بنویس در چنین روزی استقلال بر بام اسیا ایستادو اقایی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
اگه بی طرفی............ تاریخ های قهرمانی استقلال در اسیا رو هم تیتر بزن ..و بنویس در چنین روزی استقلال بر بام اسیا ایستادو اقایی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اخه قهرمانی مقابل تیمهای محلی هم شد افتخار که حالا بخواد تیتر بزنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
هیچکدوم اصلا در این حد و اندازه نیستن که بخوان فکری بکنن راجب پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
......................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
آبی ها ساکت باشین...

فعلا اون پایین بمونید تا یه معجزه بشه ....

بی اسطوره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
....................این اخرین اخطاره بهت میشه


..تیتر یه طرفه نزن...............


زنده باد بهداد سلیمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
شما هم یه بازی 6 تا نه حداقل 5 تا بزنید تا براتون تیتر بزنن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
خیلی خوشحالیت این تعصب الکی شماست ک فوتبال ما این شده !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
.............. این تعصب الکی شماست ک فوتبال ما بدبخت شدهههههههههههه!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
ولش کنين اينارو از از وام های جديد جه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
هفته پیش که ایران با قطر بازی میکرد

داداش کوچیکم که 11سالشه از داداش بزرگم پرسید میشه ایران با پرسپولیس بازی کنه؟

من گفتم الان داداشم میگه نه چون تیم ملی نمیتونه با تیم باشگاهی بازی کنه

یهو شنیدم گفت

نه
داداش کوچیکه پرسید چرا

گفت چون نصف تیم ملی پرسپولیسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
....................................بی ادب نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
..............چه فتوشابه خوبی شده .....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بعضی ها جوری میگن اتفاق تاریخی، انگار آزاد سازی بوده یا چیزی شبیه به این اتفاق افتاده. عزیز دل فوتباله دیگه، شاید اگر گل اول رو پرسپولیس میخورد بازی کلا جور دیگری رقم میخورد، پس لطفااز این بازی و کلا از اتفاقات فوتبالی به عنوان اتفاق تاریخی و حماسه ی ... و معجزه ی... یاد نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
اتفاق تاریخی چون تیم شما بیشتر از 3 تا گل تو عمرش ندیده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
...واقعاجای تاسف داره...........................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
این قرمز منه دوسش دارم خیییییییییییییلییییییییییییییییی زیییییییییییییییییییاااااااااااااااااااااددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
...........................................
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
چند سال پیش مجارستان به المان 8 گل زد وبازی رو 8به هیچ برد ..حالا به نظر شما خنده دار نیست مجارستان بیاد برای المان کوری بخونه
Germany
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
...................میخواید دعوا راه ببندازید .


اینکه مشخصه استقلال تا همیشه سروره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بابا.......بیطرف بنویس.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
آقا این استقلالیا رو اذیت نکنید ته جدول گرمه کولر خاموشه اونجا بهشون فشار میاد .


تو 10 دقیقه 3 تا خوردین توی پلی استیشن اینجوری نمیشه باخت که شما باختین .

4 تام که آخرین دربی خوردین .خیلی خوبین شما خیلی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
استقلال ............................ ؟///////////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
عالی بود
کامل و مفید
ی بلایی سر استقلالیا اورد ک موندن چجوری جمعش کنن...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
.......................... اصلا چجور حساب اون همه قهرمانی در اروپا و جهان رو نمیکنه و میاد باهاش کل کل میکنه و دیگه باید از خودشون پرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
دوستانی که میگن این ماجرا واقعی نیست خوبه بدونن اکثرباریکنان اون بازی هنوز زنده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
افتخار میکنم ب تیمی که در برابرر تمامی نتایج باز هم سره .
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
به استقلالی بودنم افتخار میکنم و میبالم و خوشحالم چون مثل بعضی تیم های نیستیم که تنها افتخار باشگاهمون مربوط به 40 سال پیش باشه اونم یه بازی دربی خدایش یه بار 6 تا بخورین باشگاهتون نابود میشه دیگه هیچی ندارید هیچچچچچ تنها دلخوشیتون چهل پنجاه سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
پارسال 4 تا خوردین
یه بارم تو ده دقه 3 تا خوردین

من دیگه حریفی ندارم

شما چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بیطرفه.................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
این بار چندومه شما اینجوری خبر میزنین ..........................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
کاملا معلومە یە طرفە تیتر زدن




بایدم افتخار کنن بە گل زدن بە تیم استقلال چون گگل زدن بە تیم های بزرگ برای تیم های ضعیف افتخار میشه


وبرای تیم های بزرگ کسب جام افتخارە


دوستارە آسیا هشتا لیگ وشیش تا جام حذفی


بە این میگن افتخار

من سیتی هم چند سال پیش شیش تا زد بە منچستر ..................................
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
الان دلت خنک شد . . .
الان الکی خودتو ی جور قانع کردی راحت شدی
گل من!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
ی نفس عمیق بکش ی لیوان اب بخور . انقد جوش نزن.



........................................نگرانتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام.

این رکوردها مصر ف داخلی داره ،عالی هس به همینا دل خوش باشید ،به دو ستاره طلایی استقلال نگاه کنید ،آرزو دارید جایگاه استقلال ،دررده بندی برترین هایی آسیا ،باشید ...............

،در ضمن استقلال ها از کسی تنفر ندارن....................

،تفکر ات خودتو به استقلالی ها ربط نده یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
خدا نکنه امسال جای استقلال باشیم خدایا توبه...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
......................... هنوز نمیدونید نباید جانبداری نکنید ...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
این واقعیت نداره.پرسپولیس هیچ وقت 6تا گل به استقلال نزده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
پرویز مظلومی خودش اومد تو تلویزیون


مجری ازش پرسید


اونم گفت خودش تو اون بازی تو نیمکت ذخیره بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
عامو ناراحت نشو حرص نخور برای قلبت ضرر داره ..

تو درست میگی ما 6 تا خوردیم نه شما تو فقط ریلکس باش :)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
نفرت؟؟؟؟؟؟؟ یه مسابقه ورزشی برد و باخت داره دیگه چرانفرت؟؟؟؟ کافرهمه را به کیش خود پندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
بازی قبلی که 4 تا خوردید، توی 10 دقیقه ، 3 تا خوردید 6تا که قبل خوردید راستی چقدر میخورید همه اکثر اعداد رو دارید میخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
از تیم دهه 50 پرسپولیس متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟???????????????????????????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
تیم های بزرگ جشن قهرمانی می گیرند و تیم های کوچک جشن برد مقابل تیم های بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
تیمهای بزرگ؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
حرف بردو نزن که امسال با این کلمه یخورده احساس غریبی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
666666
۲۲:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 و هزاران 6 دیگر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
حالا بعد از سالها از درسپولیس حمایت کردن اونم این 6تایی ها دارن آتیش میگیرن این همه به نفعتون سوت زدن اون حساب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خیلی باحال بید ههههههههههههههههه
کیسه های استفراغو ههههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
علی رحیمی
۱۶:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
همیشه پرسپولیس سرور استقلاله و اون بالا ها قرار دارد .نباید استقلال را با پرسپولیس مقایسه کرد .باید استقلال را با تیم هایی مثل ابو مسلم . پیکان. سایپا و ذرت کاران پارس آباد مقایسه کرد.چون اونا بازیکن درجه یک بین المللی ندارند که مرد سال آسیا باشد. واسطوره شان مجیدی است که هیچ افتخار ملی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
خان خان
۱۶:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
300 سال دیگه هم بگذره بازم بپرسن افتخارات لنگ چیه میگه هر سال که آخر میشیم اما زمان یکی از اجداد ما که هیچ تصویری ازش نیست و کسی هم نفهمید یکی از مدافع های تیم بازنده هی سوتی میداده و بعد تو رختکن میخندیده که سال بعدم میره تیم لنگیا یکبار انگار 6 تا اینجوریا زده دیگه همه میگن زده شما هم بگو زده ............ افتخار باید تداوم داشته باشه لنگی جون مثل اس اس دو ستاره که بیشترین امتیاز لیگ و یکی از بزرگان قاره آسیاست
Iran (Islamic Republic of)
yas
۱۶:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آخی...
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۷:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اینم بدون دوست عزیز تا 300 سال دیگه ما به مثل شما به دسته 3 سقوط نمی کنیم....
سلطان علی پروین..
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۲:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
باشه 6 گل بقول شما کیسه ها

افسانه هنوز چهارتا گل که افسانه نشده

جناب خان خان همین فصل قبل سفت بجسبید به ستاره هاتون

یه وقت باد نبره داداش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
قابل توجه reza اولا که استقلال با تبانی رفت دسته سه دوما پرسپولیسیا که 5 سال تو دسته سه دست و پا زدن کم حرف بزنن مدرک وفیلمشم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
مدرک و فیلم پرسپولیس تو لیگ 3 مثل همون 8 !!! برو عامو تبانی کجا بود لیگ دسته 3 خونه ی واقعیته
Iran (Islamic Republic of)
حشمت
۱۶:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
امروزه 10 درصد از اون بازی رو انجام بدن همیشه صدر جدولیم ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
۶۶۶۶۶۶ کابوس تاریخی آبی ها هرگز نرود از یاد!!!!این حماسه دردنیای فوتبال ثبت شده وجاودانه خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
باشگاه خبرنگاران پرسپولیسی!!!!!واقعا که!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر 19 ساله
۱۵:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
موندم خدایی چرا این استقلالی ها هیچ جوره نمیخوان این قضیه رو قبول کنن!
بابا اینم سند دیگه بازم قبول ندارین؟؟؟؟؟؟؟
مستند بازیش هم هست با یه سرچ میتونید پیداش کنید :]
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
واقعا جایی تاسف داره که رسانه ملی بیاد بحث 40سال پیشو پیش بکشه برید اسم ملی را از رو خودتون بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
رسانه ملی؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
40 هزار سال بعد هم این خبر شما عزیزان استقلالی را قلقلک خواهد داد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
همه دست به یکی کردن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
آخه اینجیم واس ماس
۱۲
آخرین اخبار