معاون امور تعاون کار و رفاه اجتماعی:

حضور 450 تعاونی در نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بخش تعاون

معاون امور تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: 450 تعاونی در این نمایشگاه حضور داشتند هر چند که حضوری محدود دارند اما آن را برای شروع اقدامی مناسب می‌دانیم.

حضور 450 تعاونی در نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بخش تعاونبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بخش تعاون موضوع نمایشگاه را به عنوان یک امر بسیار مهم و ضروری برای توسعه و پیشرفت تولید الزامی دانست زیرا تولیدکننده خوب باید عرضه مناسبی برای محصولات خود داشته باشد که متأسفانه تعاونی‌ها از حدود 14 سال گذشته از امکانات لازم در این زمینه برخوردار نبودند.

وی افزود: نمایشگاه تعاون میثاق و میعادگاه حضور تعاون‌ها برای ارائه قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های آنان است که حضور بیمه، بانک اتحادیه و تعاونی‌های برتر فرصت بسیار مناسبی فراهم می‌کند که مجموعه تعاونی‌ها اهدافی از اعم از توسعه تعاملات شبکه‌ای و توسعه بازار و برند در بین تعاونی‌ها را دنبال کنند.

کلانتری در ادامه بیان کرد: بنده معتقدم تعاونی‌ها حضور در عرضه محصولات و تولیدات و قدرت رقابت در دیگر بخش‌ها به وجود بیاورند زیرا اصولا یک تولیدکننده قبل از اینکه به تولیدش بیاندیشد باید به بازار و رقابت‌پذیری به عنوان یک سیاست مهم مورد توجه قرار دهد تا نتیجه تولید باکیفیت و قیمت مناسب و در نهایت ایجاد رقابت در عرصه بازار محصولات باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 450 تعاونی شرکت کردند با وجود اینکه حضور برای آنها محدود بود اما برای شروع اقدامی مناسب می‌دانیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه گفت: یکی از سیاست‌گذاری‌های مهم دولت تدبیر و امید سیاست اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تأکید قرار گرفته که از نظر ما تعاونی‌ها به سبب گستردگی بهترین نقش را در اقتصاد مقاومتی و رونق می‌توانند داشته باشند.

وی تصریح کرد: این مجموعه بزرگ در برنامه ششم نقش بزرگی در رونق اقتصاد می‌تواند داشته باشد که گاها از آن غافل شده‌ایم زیرا تعاونی‌ها بالغ بر یک هزار و 600 شغل ایجاد کردند و از سویی با مدیریت منابع خود می‌توانند موجب شکوفایی شوند زیرا متأسفانه توجه ما به واحدهای بزرگ و متوسط بیشتر از واحدهای خرد و کوچک بوده در حالی که تعاونی‌ها از نظر عملکرد بانکی و تسهیلات جزء خوش ‌حساب‌ترین مشتریان بانک هستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار