صعود پله به پله حافظ / رشد 11 واحدی شاخص کل

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 11 واحد رشد کرد و به کانال 64 هزار و 518 واحدی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بورس تهران بعد از رکود متوالی در چند هفته اخیر، این هفته معاملاتی خود را با روند دیگری آغاز کرد و با افزایش نسبی قیمت‌ها مواجه شد؛ به طوری که با مثبت شدن قیمت اغلب شرکت‌های حاضر در بورس، شاخص کل بورس هم رشد کرد و به نیمه 64 هزار واحدی رسید.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 11 واحد رشد کرد به کانال 64 هزار و 518 واحدی صعود کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 463 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 913  میلیارد و 663  میلیون ریال در بیش از 28 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نماد فارس، فملی، سفارس با  روند نزولی و نمادهای شیراز، شیران، همراه، وبملت با روند صعودی به کار خود پایان داند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نمادهای بانک صادرات ایران، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، نفت بهران، با روند مثبت و نمادهای پارس خودرو، ایران خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین با روند منفی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 4 واحدی به 25 هزار و 504  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 3 واحدی به 9 هزار و 909 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 3 واحدی به  8 هزار و 471 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 16 واحدی به 73 هزار و 42 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 4 واحدی به 45 هزار و 769 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 98 واحدی به 137 هزار و 581 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند دیگر دلایلی که می‌تواند بازار سهام را با فشار عرضه روبرو کند اتمام سال مالی برخی شرکتهای کارگزاری در پایان شهریور است زیرا اعتبارات کارگزاری‌ها معمولا در پایان این ماه صفر می‌شود و عرضه‌ها در روز پایانی ماه شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار