شیراز؛

ضرورت تعامل ارگان ها در کنترل کیفی آب

تعامل دستگاههای متولی در کنترل کیفی آب ضروری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در نخستین نشست امسال کارگروه اجرایی مدیریت جامع کیفیت منابع آب در شرکت آب منطقه ای فارس دکتر احمدرضا عیسایی گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت مدیریت کیفی منابع آب سطحی، زیرزمینی و غیرمتعارف در این کارگروه انجام می شود و برنامه ریزی جهت مدیریت کیفی پساب از دیگر برنامه های آن است.

رییس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه این کارگروه با هدف اجرای سیاستها و برنامه های ابلاغی کارگروه سیاستگذاری و راهبری مدیریت جامع کیفیت منابع آب در سطح حوضه های آبریز هر استان تشکیل شده افزود: مشخص کردن واحدهای آلاینده و اقدامات کنترلی که باید روی آنها انجام گیرد از مهم ترین اهداف این کارگروه است که در جهت بهینه سازی سیستم ها صورت می گیرد.

عیسایی انجام اقدامات لازم به منظور شناسایی منابع آلوده کننده آبهای سطحی و زیرزمینی را از وظایف این کارگروه برشمرد و ادامه داد: پایش کیفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی و انعکاس آن به مراجع مربوط جهت کنترل آلودگی از دیگر وظایف این کارگروه است.

وی همچنین از اجرای برنامه آگاه سازی در زمینه مدیریت جامع کیفیت منابع آب در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: برنامه ریزی و اقدام در خصوص نظارت بر کیفیت پساب در فرایند تخلیه، بازچرخانی و بهره برداری از پساب در کاربردهای مختلف از جمله تصفیه خانه های فاضلاب شهری، صنعتی و سیستمهای دفع رواناب های سطحی به منابع آب از دیگر برنامه هایی است که در این کارگروه مورد تأکید قرار گرفته است.

رییس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای ارایه پیشنهادهای اجرایی در راستای برنامه های مدیریت جامع کیفیت منابع آب را مثمر ثمر خواند و انجام برنامه های پایش و کنترل کیفیت منابع آب با هماهنگی و تعامل میان نهادهای عضو این کارگروه را ضروری برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد با ارزیابی روند تغییرات کیفیت منابع آب و ارایه راهکارهای پیشنهادی در این خصوص، کیفیت منابع آب استان هر روز بیش از پیش مورد توجه و بازنگری قرار گیرد و آب آشامیدنی با کیفیتی در سطح بالا توزیع شود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.