صالحی در اصفهان:

دخل و تصرف در محتوای برجام قابل مذاکره مجدد نیست

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: برجام ممکن است ایده آل ما نباشد اما طرف مقابل نیز به ایده آلهای خود دست نیافت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی اکبر صالحی" روز دوشنبه در بهره برداری از جاده ورودی منطقه هسته ای اصفهان با اشاره به اینکه نظراتش درباره ورود مجلس به برجام شخصی است، گفت: یکبار معاهده " ان پی تی " در مجلس به تصویب رسید و به تبع آن پادمان و بازرسی ها نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه در چارچوب معاهده " ان پی تی " و پادمان با طرف مقابل یعنی آژانس بین المللی انرژی اتمی به مشکلاتی برخوردیم و در مذاکراتی که انجام دادیم این مشکلات را حل کردیم و اکنون این مشکلات حل شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: حال این سئوال مطرح است ؛ حالا که این اختلافات حل شده و ما در چارچوب معاهده ای که پیش از این به تصویب مجلس رسیده است، عمل کردیم، باید دوباره آن را به تصویب مجلس برسانیم؟ که جواب نه است.

صالحی گفت: دخل و تصرف در محتوای برجام قابل مذاکره مجدد نیست. دخل و تصرف در برجام موجب می شود تا همه تقصیرها را به گردن ایران بیندازند .

وی افزود: همانگونه که وزیر امور خارجه کشورمان بارها تاکید کرده، برجام ممکن است ایده آل ما نباشد اما طرف مقابل نیز به ایده آل های خود دست نیافت زیرا ایده آل های طرف مقابل چیز دیگری بود.

وی اضافه کرد: طرف مقابل پیش از مذاکرات بدنبال این بود که فعالیت های هسته ای ایران ادامه نداشته باشد اما با انجام این مذاکرات فعالیت های هسته ای ما ادامه خواهد یافت و برجام ، نشاط هسته ای را از ما نخواهد گرفت. طبق برجام ، طرف مقابل ایده های خود را تعدیل و ما نیز به تناسب ایده های خود را تعدیل کردیم .

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه طرف مقابل نیز تحت فشار گروهها و جناح های مخالف با مشکلاتی مواجه است و از طرفی در مقابل افکار عمومی جهان قرار دارد، گفت: دخل و تصرف در محتوای برجام، قابل مذاکره مجدد نیست و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در اجرای برجام مانع جدی ایجاد خواهد شد.

وی در عین حال بررسی طرح برجام در مجلس را اقدامی مفید ارزیابی کرد و افزود: بررسی این برنامه در مجلس موجب خواهد شد تا نمایندگان مردم از جزییات آن بیشتر اطلاع پیدا کنند.
صالحی ابراز اطمینان کرد: نمایندگان مجلس با برخورداری از بینش سیاسی و تجربه متراکم حقوقی و اشراف به مسائل روز و منافع ملی، نخواهد گذاشت مسائل بگونه ای پیش رود که برای کشور زیان بار باشد.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه به منظور شرکت در مراسم آغاز عملیات احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی ، آموزشی منطقه هسته ای اصفهان وارد این شهر شد و مورد استقبال مسئولین استان قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به نام خدا
با نظر آقایان دکتر صالحی و دکتر ظریف موافق هستم .آقایان لطفا کمی تحولات منطقه را هم در نظر داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
محمود از دلفان
۱۶:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آفرین بر آقای صالحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با نظرات جناب آقای دکتر صالحی کاملا موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم آمریکانمایش بازی میکندوپاسخی نمایشی لازم است
آخرین اخبار