مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خواستار اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از وقوع بیماری طاعون در منطقه های حفاظت شده استان شد.

هشدار شیوع بیماری طاعون در منطقه های حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج و  به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد، عطا پورشیرزاد در نشست خبری گفت: بیماری طاعون حیات وحش به استانهای همجوار سرایت کرده که این خود هشداری است به ما که اقدامات لازم در خصوص احتمال وقوع این بیماری در استان را از طریق اداره کل دامپزشکی استان انجام دهیم .
وی بر شناسایی آبشخورهای مشترک حیات وحش و دامداران عشایر منطقه تاکید کرد.

پورشیرزاد با بیان اینکه حفظ بستر حیات وحش از جمله اولویت های کاری این اداره کل است گفت : داشتن حیات وحشی سالم ،خوب و پویا مستلزم فراهم آوردن بستر مناسب است.

وی در ادامه با تاکید بر بروز رسانی اقدامات تخریب اراضی از طریق مراجع قضایی خواستار نظارت کامل فرماندهی یگان حفاظت بر موضوع شد.

وی با اشاره به نزدیکی فصل شروع کشاورزی و احتمال سوء استفاده از این وضعیت خواستار حضور مستمر ماموران و رصد کامل منطقه شد.

در مجموع ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 11 درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.
پارک ملی دنا، مناطق حفاظت شده دنا و دنای شرقی، سیوک و مناطق شکار ممنوع خرم ناز و خاییز از ممهترین مناطق حفاظت شده استان است.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.