تغییر نادرست قوانین، معضلی بر سر راه اقتصاد کشور

یک کارشناس اقتصادی تغییر به رأی قوانین را یکی از معضلات اقتصاد نامطلوب کشور دانست و گفت: عده‌ای قوانین را آن طور که می‌خواهند یا تغییر می‌دهند و یا قوانین را بدون دلیل نقد کرده و حتی برنامه‌ای هم برای آن ندارند.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور که معضل آن را در تغییر نادرست قانون دانست، گفت: زمانی که قوانین و مقررات نگاشته شد حتماً یک فکر و اندیشه‌ای پشتوانه این قانون است.

وی در ادامه تصریح کرد: چهار اصل در قوانین ازجمله فکر، اندیشه، معیشت و معنویت باید مورد تاکید قرار گیرد و این چهار اصل نقشه راهی است که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند.

این کارشناس اقتصادی انتقاد بدون برنامه را معضلی در جامعه دانست و گفت: عده‌ای در جامعه قوانین را تغییر به رأی می‌کنند و یا اینکه قوانین را نقد می‌کنند، اگر کسی از قوانین ناراضی است باید برنامه‌ای برای ارائه داشته باشد تا بدون فکر حرفی نزند.

طاهری با اشاره به این که حکومت برای مردم است، بیان داشت: عده‌ای در تغییر نادرست مردم رابرای حکومت تلقی می‌کنند و باید به انها متذکر شد که در حکومت علوی چنین مسئله‌ای جای ندارد و خلاف بیانات رهبر انقلاب است

وی در بخش دیگر سخنان خود به تحلیل خصوصی‌سازی پرداخت و بیان داشت: ما در نوشتن برنامه و قانون خوب عمل می‌کنیم اما در بحث اجرای قوانین و عملیاتی کردن آن عملکرد مناسبی نداشته‌ایم پس اگر امروزه شاهد وضعیت نامطلوب اقتصادی هستیم مطمئناً در بحث اجرای قوانین ضعیف عمل کرده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی در خصوص اصل 44 گفت: مفهوم اصل 44 یعنی مردمی کردن اقتصاد و متاسفانه به هر دلیلی در این زمینه خوب عملی نکردیم و یکی از این دلایل بحث فرهنگی موجود کشور است.

طاهری رانت‌خواری را یکی دیگر از دلایل ضعف اقتصادی کشور برشمرد و گفت: درکشورهای پیشترفته دنیا فقط قانون باید حرف بزند اما متاسفانه ما به قانون و به خصوص اصل 44 خوب عمل نکردیم و اگر خواستار اقتصادی شکوفا باشیم باید اصل 44 اجرا شود.

وی خام فروشی را یکی از دیگر از دلایل ضعف اقتصاد موجود عنوان کرد و اظهار داشت: ما در خام فروشی در سطح بالایی هستیم و اقلام خام را با قیمت پایین صادر می‌کنیم اما در مقابل اقلام فرآورده شده را با قیمت بالا وارد می‌کنیم و باید توجه داشت، خام فروشی زنجیره‌های اقتصاد کشور را ضعیف می‌کند.

این کارشناس اقتصادی در تغییر تورم رکود اشتغال جوان بیان کرد: دولت مثل وزنه‌برداری است که نتیجه فعالیت‌های او زمانی مشخص می‌شود که خوب تمرین کرده باشد و دولت باید برنامه‌ای مدون برای اصلاح امور کشور ارائه و لازم الاجرا بداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار