اصفهان؛

خرید تضمینی 31 هزار تن جو در استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال جاری 182 هزار تن جو در استان کشت شده که 31 هزار تن آن خرید تضمینی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،اصغر محسن‌زاده کرمانی با اشاره به خرید تضمینی جو از کشاورزان استان اصفهان، اظهار داشت: مابقی این محصول به دلیل ثبات حاصل از خرید تضمینی دولت به قیمت بالاتر توسط بخش خصوصی در استان اصفهان خریداری شد.

وی از رشد 200 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و افزود: در سال زراعی 93 بالغ بر 302 هزار تن گندم آبی و دیم در اصفهان کشت شده که 175 هزار تن آن را خرید تضمینی کرده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به توسعه کشت نشایی پیاز در 2200 هکتار که 62 درصد از کل کشت پیاز استان را شامل می‌شود، بیان داشت: این نوع کشت تاثیر چشم‌گیری در مصرف آب دارد و برنامه ما توسعه بیشتر آن است.

وی ادامه داد: کشت نشایی ذرت به صورت آزمایشی و موفقیت‌آمیز بودن نتایج آن برای توسعه و کشت در سال‌های آتی و کشت موفقیت‌ آمیز خسیل جو به عنوان گیاه علوفه‌ای و جایگزین کردن آن با کشت تابستانه ذرت که قسمت اعظمی از مصارف آب کشاورزی استان را شامل می‌شد.

کرمانی یادآور شد: کشت پاییزه چغندرقند نیز دیگر اقدام موفقیت‌آمیز سازمان بود که در ادامه توسعه خواهد یافت و جایگزین کشت تابستانه و معضلات کم آبی آن خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در یکسال اخیر مبارزه موفقیت‌آمیزی با آفت سن گندم صورت گرفت که هیچ مورد برگشتی از آن گزارش نشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تشکیل تشکل گندم‌کاران استان اصفهان را نیز اتفاقی با ارزش برای کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: در این تشکل در آینده می‌توان از تجارب سایر کشاورزان برای بهبود کشت بهره‌مند شد و با افزایش آموزش‌ها، بهره‌وری را فزونی بخشید.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت بیش از یک هزار و 400 دستگاه تراکتور شماره‌گذاری شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: خرید تضمینی ، جو ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.