دباغیان : تغییرات پی در پی ورزش ما را نابود میکند/ کل بودجه فدراسیون کاراته اندازه 2 بازیکن فوتبال است

مربی تیم ملی کاراته اعلام کرد: از نتایج تیمم در رقابت های قهرمانی آسیا راضی نیستم.

نتیجه ای که در رقابتهای آسیایی کسب شد برای خودم رضایت کننده نیست، ملی پوشان ما به اشتباهات خودشان باختند. مسولین توجه به کاراته را ندارند، کل بودجه فدراسیون به اندازه 2 بازیکن فوتبال است" اینها گوشه ای از صحبت های مربی تیم ملی لحظاتی پس از ورود به کشور است.

سطح این دوره نسبت به سایر دوره هایی که دیده بودم ، واقعآ بالا بود چون ژاپن با برنامه ریزی خیلی عالی این مسابقات را برگزار کرده بود ضمن اینکه ژاپن قهرمان جهان شده بود و ما در مسابقات قهرمانی جهان آلمان در رده ششم جهان قرار گرفتیم و در کومیته اول شده بودیم. 

غلامرضا دباغیان، مربی تیم ملی کاراته در گفتگو با خبرنگار خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت : میزبان در این دوره تیم خوب و آماده ای داشت ولی ما هم در انفرادی خوب بودیم و سجاد گنج زاده در 13ثاانیه اشتباه کرد و مدال طلای وی به نقره تبدیل شد و احمدی هم واقعآ لیاقت طلا را داشت و او هم طلای خود را با نقره عوض کرد .تنها کسی که شش دانگ جنگید و مدال طلا را گرفت مهدی زاده بود. 

وی افزود : درباره پورشیب نیز باید بگویم که واقعآ داوران سرش را بریدند و دست پایش را بستند و تنها کسی که می توانم بگویم حقش را ضایع کردند ذبیح اله بود و دلیل عدم نتیجه گیری بقیه مسابقات ، اشتباهات بچه های ما بود.به خصوص در تیمی، مثلآ در تیمی اگر سجاد در 5 ثانیه ای که مانده بود نمی رفت جلو نتیجه تساوی می شد و به نفر بعدی ما می رسید و قطعآ ما می بردیم ولی به هر حال جوان هستند و با توجه به جوان بودن و دیدگاهشان ، گاهی از سیاست های تیمی استفاده نمی کنند،چون گاهی یک تساوی می تواند پشتوانه خوبی برای نفر بعدی باشد ولی باخت، بار نفر بعدی را سنگین تر می کند و فکر میکنم که ایمان سنچولی،بارش سنگین شده بود و نتوانست تحمل کند و در نتیجه بد کار کرد.

دباغیان در خصوص عملکرد تیم اینگونه گفت: درباره نتیجه تیمی که اصلآ راضی نبودم ولی در انفرادی ملی پوشان همه تلاششان را کردند.به هرحال مسابقات سرازیری و سربالایی دارد و در این 2ماهی که بنده به خدمت تیم آمدم با وجود حواشی و بدون هیچگونه تدارکاتی کار کردیم ولی متآسفانه عده ای دایم فدراسیون را دچار حاشیه می کنند و اجازه نمی دهند که کارش را انجام دهد . من یقین دارم که اگر فرصت بدهند و اجازه ، سمندر می تواند به کاراته کمک کند.

مربی تیم ملی کاراته تصریح کرد : این تغییرات پی در پی در فدراسیون کاراته، ورزش ما را نابود می کند. به هرحال تیم یکبار خوب نتیجه می گیرد و بار دیگر نتیجه دلخواه را کسب نمی کند و همه اینها بر می گردد به اینکه ببینیم نتیجه خوب در چه شرایطی حاصل شده و نتیجه نامطلوب در چه شرایطی! همانگونه که گفنم حاشیه ها جلوی پیشرفت کاراته را گرفته اند. ولی به هرحال خروجی عملکرد ملی پوشان در تیمی برای خود من قال قبول نیست و به هیچ وجه، رضایت ندارم ولی در انفرادی ملی پوشان نهایت تلاششان را انجام دادند و نتیجه ای هم که با تمام حاشیه ها کسب شد 1طلا 2نقره و 2 برنز بود. 
وی خاطرنشان کرد: ما در برابر ژاپن اصلآ نیاز به چیدن ارنج نداریم و هر یک از نفرات تیم را بگذاریم باید به مبارزه بروند و پیروز از میدان برگردند چون نفرات ما به مراتب بهتر از آنها هستند. ولی سجاد در 5 ثانیه یک اشتباه کرد و دیگر قابل جبران نبود و پس از آن هم ایمان رفت که جبران کند و نتوانست و نتیجه را واگذار کرد. 

کل بودجه فد اسیون کاراته اندازه 2 بازیکن فوتبال است

دباغیان در پاسخ به این این سوال که با توجه به اینکه شما تیم قهرمان جهان را در اختیار داشتید دلیل عدم کسب نتیجه مطلوب را چه می دانید بیان کرد: عدم بازیهای تدارکاتی روی نتیجه گیری تآثیر بسیار زیادی دارد. فدراسیون کاراته، از نظر بودجه واقعآ مشکل داشت و دارد. کل بودجه فدراسیون کا اته اندازه 2 بازیکن فوتبال است.مسولین ورزش فقط زمان بازیهای آسیایی سراغ کاراته می آیند و انتظار کسب مدال توسط ملی پوشان این رشته را دارند، ولی پس از آن دیگر کاراته فراموش می شود.اگر به فدراسیون کاراته برسند به طور حتم،شاهد نتایج بهتر و مدالهای خوشرنگ خواهیم بود.اگر کسانی که می توانند،کمک کنند قطعآ فدراسیون کاراته می تواند با همین مدیریت موفق شود.

وی افزود : اینکه تیم قهرمان جهان را تحویل گرفتیم ، قهرمان جهان زمانی فهرمان است که روی سکو ست و زمانی که از سکو پایین می آید که دیگر قهرمان جهان نیست! ما در این فرصت زمانی که داشتیم نهایت تلاش مان را انجام دادیم چون دوران آمادگی عمومی را از دست دادیم و در دوران آمادگی اختصاصی قرار داشتیم و اتفاقآ به قول آنهایی که گفته اند، ما تیم قهر مان جهان را به میدان فرستادیم و حتی 1 نفر را تغییر ندادیم! اگر به ترکیب تیم قهرمان جهان دست می زدیم، جای بحث بود ولی الان چه ؟ چرا مهدی زاده آنگونه نتیجه گرفت و زمانی که گنج زاده نقره می گیرد آنهم با 1 میلیمتر فاصله،این را نمی بینند؟! این 1 میلیمتر می توانست طلا باشد.

مربی تیم ملی درباره اینکه به عقیده کارشناسان با برنامه های بدنسازی سعی در پوشش کمبود کار فنی شده ، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و همه چیز حساب شده برنامه ریزی شده بود چدا که بازیکن در عین اینکه نیاز به تمرینات فنی دارند به نمرینات بدنسازی هم احتیاج دارند و در ورزش وقوع هر اتفاقی ممکن است . مثل تیم فوتبال برزیل که در خانه اش از آلمان شکست خورد.


 به هرحال ما زمان کمی داشتیم و نتیجه ای که حاصل شد برای من راضی کننده نبود.
انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار