کاهش در کمیت تولید مقالات علمی اما افزایش در کیفیت

در حوزه بین الملل کاهش مقاله چشمگیری داشته‌ایم، این درحالی است که کیفیت مقالات بالا رفته است.

سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حوزه بین‌الملل کاهش مقاله به شدت چشمگیر بوده که در مقابل آن میزان ارجاع و کیفیت مقالات بالا رفته است که کیفیت را می توان به لحاظ افزایش ارجاعات به مقالات اندازه گیری کرد که در این زمینه رشد داشته ایم.

سهراب‌پور با اشاره به کاهش شتاب رشد علمی در کشور تصریح کرد: شتاب رشد علمی کشور در دو سال اخیر کاهش یافته در صورتی که نزول‌ رشد علمی در کشور از چهار سال شروع شده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: ثبت اختراع در داخل کشور آسان است اما در حوزه بین‌المللی با مشکل روبرو هستیم تا 15 سال گذشته ثبت اختراع در کشور در حوزه بین‌الملل کم بود اما اکنون رشد خوبی دارد. 

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری بیان کرد: شرکت‌ های دانش‌بنیان می توانند در پارک‌های علم و فناوری مستقر شوندو  برای حمایت از این شرکت‌ها اکنون از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌هایی در نظر گرفته شده است که در صورت تائید دانش بنیان بودن این شرکت‌ها به آن‌ها تعلق می‌گیرد. 

سهراب‌پور عنوان کرد: حمایت‌ مالی از شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری از طریق ارائه تسهیلات از سوی صندوق نو‌آوری و شکوفایی انجام می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: رشد مقالات و نشر آن‌ها با کیفیت داخلی در مجلات معتبر بین المللی و ارجاعات را می‌توان تولید علم دانست و در کنار این تولید علم بحث فناوری و تجاری سازی در کشور شروع شده و درحال رشد است. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار