نشست خبری رییس سازمان تربیت بدنی نیرو های مسلح:

باران چشمه:نیازی به نامه وزیر به بالاترین مرجع نظامی نبود/کمیته ویژه در مورد سربازها تصمیم می گیرد

رییس سازمان تربیت بدنی نیرو های مسلح در نشست خبری ششمین دوره رقابت های نیرو های مسلح های جهان از هدف گزاری برای کسب دو برابر مدال نسبت به دوره قبل خبر داد.

مهر علی باران جشمه در این باره به خبرنگار سایر حوزه  های  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:ترکیب نهایی تیم های نیرو های مسلح با برگزاری مسابقات انتخابی مشخص شده است و امیدواریم بتوانیم تعداد مدال ها را دو برابر کنیم . ما در این دوره که ششمین دوره مسابقات سیزم است در 12رشته بین 112کشور و حدود هشت هزار ورزشکار کار سخت و دشواری داریم و در رشته های دو میدانی سه گانه و جودو  ، قهرمان ها می توانند سهمیه المپیک ریو بگیرند و برای همین تلاش به شکلی صورت گرفته که بتوانیم پرچم ایران را به اهتراز در آوریم.
 
وی در ادامه گفت:کاروان ایران از هشتم مهر عازم مسابقات می شود و روز بیست و دوم هم تیم ها برمی گردند . با "گودرزی" وزیر ورزش و "سجادی" معاون ورزش قهرمانی و روسای فدراسیون ها جلسه داشتیم و با "کیومرث هاشمی" رییس کمیته ملی المپیک و "شهنازی" دبیر کل هم به همین شکل جلساتی برگزار شد و باعث شد هماهنگی های لازم انجام شود و من از همه آنها تشکر می کنم.

وی افزود:در کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی ، تیر و کمان مردان و زنان ، تیر اندازی و در جودو و دو میدانی دوازده ماده دو چرخه سواری والیبال چتر بازی سه گانه و پنج گانه دریایی شرکت خواهیم داشت و در برخی رشته ها رقابت بسیارسخت است . البته تا تاریخ اعزام فرصت بیشتری برای تقویت و برپایی اردو های سنگین تری داربم .

وی افزود:اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات ریاست ورزش نیرو های مسلح آسیا برگزار شد و رقابت ببن من و نماینده عربستان بود و به دلیل فعالیت های چند سال اخیر علی رغم کار شکنی بنده به عنوان رییس آسیا انتخاب شدم.  این باعث شد برای اولین بار  به عنوان عضو هیئت رئیسه سیزم  با 85 رای انتخاب شوم .ما دبیر خانه آسیا را از خرداد راه اندازی کردبم و بر ورزش نظامیان آسیا نظارت خواهیم کرد.


باران چشمه در مورد میزبانی در آینده از نیرو های مسلح گفت:ما توانایی میزبانی را داریم و خوشبختانه  آیین نامه به شکلی است که کشور ها موظفند با شرایط فرهنگی کشور میزبان خود را تطبیق دهند و از بابت بانوان مشکلی نخواهیم داشت.

وی در مورد تیم ملی فوتبال گفت:متاسفانه در فوتبال نتوانستیم به مرحله بعد  راه پیدا کنیم و با یک باخت حذف شدیم اما هدفگذاری کلی این است که دراین دوره به مقام هشتم برسیم چرا که در دور قبل یازدهم شده بودیم و البته در برخی رشته مثل تکواندو دو میدانی و کشتی شانس مدال داریم و زحمات زبادی کشیدند و علی رغم مشکلات جودو امید به مدال داریم.

رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت:در والیبال هم با وجود آقای نفر زاده امید به موفقیت داریم و جزو اول و دوم  والیبال سیزم بوده و هستیم.

وی گفت:ما در پنج دوره گذشته بهترین رتبه کسب شده مان یازدهم بوده است ولی این دوره جایگاهمان را ارتقا خواهیم داد .



باران چشمه گفت:با توجه به مسایل سال قبل و کارت های ابطال شده برنامه ریزی شد تا این افراد به برخی مراکز اعزام شوند و حتی در مراکز آموزشی مشغول به خدمت باشد و پس از آن در باشگاه های نظامی تقسیم شوند و تصمیم گرفتیم پس از شش ماه از خدمتشان در اختیار این تیم ها باشند .

وی در ادامه اظهار داشت:با اینحال تا امروز این افراد  مجوز حضور در تیم های ملی را نداشتند و متاسفانه یک بحث درون سازمانی است و فعلا نمی توانند در تیم های ملی باشند و ضرورتی برای نامه از سوی وزیر به بالاترین مرجع نظامی نبود چون اختیار به یک کمیته ویژه تفویض شده است .امیدواریم کمیته در این مورد تصمیم صحیح را بگیرد و البته هنوز در این باره دستور العملی صادر نشده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار