انتظاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

"موازی کاری و عدم تمکین" مهمترین چالش های شورای عالی فضای مجازی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای تمرکز تصمیم گیری در حوزه ی فضای مجازی باید دستگاه های موازی با این شورا منحل شوند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طی روزهای گذشته مقام معظم رهبری حکم جدید اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی، این شورا را مرکز اصلی سیاستگذاری آگاهانه، مسئولانه و مقتدرانه در خصوص فضای مجازی خواندند و با اشاره به گسترش روزافزون و پرسرعت پدیده‌ عظیم و بی‌نظیر فضای مجازی تأکید کردند: باید با استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه‌ی فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.

موازی کاری و عدم تمکین برخی ها چالش های پیش رو شورای عالی فضای مجازی

مهندس انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی گفت:  برنامه های پیش رو شورا در این زمینه بسیار جدی است در ابتدای کار باید یک جدیت در تصمیم گیری و اجرا در حوزه فضای مجازی صورت بگیرد و این اقدام باید بدون از دست دادن زمان باشد چرا که تحولات در این فضا بسیار سریع است.

وی ادامه داد: برای تمرکز بر تصمیم گیری باید دستگاهای موازی با مرکز ملی فضای مجازی منحل شود و این مرکز طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به عنوان قرارگاه اصلی فضای مجازی توانایی اعمال وظایف را داشته باشد  و بر همین اساس دستگاه های مختلف باید با این شورا هماهنگ باشند.

موازی کاری و عدم تمکین برخی ها چالش های پیش رو شورای عالی فضای مجازی

انتظاری با اشاره به هماهنگی 102 دستگاه اجرایی با این مرکز افزود: در این بین عده ای معدود هم هستند که از ارتباط خوب و منسجم با این شورا سر باز می زنند لذا اگر این مشکلات حل شود امید به کنترل و نظارت راهبردی در حوزه فضای مجازی و تحول مد نظر مقام معظم رهبری بیشتر خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل ناهماهنگ بودن چند دستگاه اجرایی خاص گفت: نظام قدیمی برای این که به نظام جدید تبدیل شود اصطکاک و مقاومت دارد و این موضوع نیازمند گذر زمان و در نظر گرفتن محاسن ساختار جدید است.

وی در مورد این که اکنون وضعیت مطلوبی برای رصد فضای مجازی نداریم خاطر نشان  کرد: این یک چالش و ضرورت است که اگر به آن نرسیم برای دستیابی به اهداف مد نظر نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتظاری در پایان پیرامون وضعیت شبکه ملی اطلاعات و کوتاهی در اعلام وضعیت آن تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی سیستمی را برای نظارت بر پیشرفت این شبکه در دست طراحی دارد. اما همکاری وزارت ارتباطات در ارائه گزارش پیشرفت آن بسیار کم است که مردم می توانند با مطالبه در این خصوص به تسریع روند آن کمک کنند.


گزارش از نازنین روزبهانی 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.