مغز متفکر بمب گذاری بانکوک، همان مظنون بازداشت شده است

پلیس اعلام کرد مظنون اصلی بازداشت شده، مغز متفکر بمب گذاری بانکوک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس اعلام کرد مظنونی که هفته پیش در مرز کامبوج دستگیر شد، مغز متفکر بمب گذاری در بانکوک است.

پلیس، دو مظنون اصلی را در این خصوص دستگیر کرده است. یکی از این مظنونان هفته پیش در مرز کامبوج بازداشت شد. به گفته پلیس، این مظنون که گذرنامه چینی داشت، در این بمب گذاری نقش اصلی را به عهده داشته است. پلیس می گوید این مظنون، همان فردی است که در ایستگاه قطار بانکوک، بمب را داخل کیفی به شخصی با لباس زرد رنگ، تحویل داد. 

پلیس این مظنون را مغز متفکر بمب گذاری می داند؛ اما هنوز ملیت وی را فاش نکرده است. با این حال، گمان می رود «اویغورها،» -- اقلیت ترک زبان چین -- با این بمب گذاری مرتبط باشند. این اقلیت به تبعیض‌های فرهنگی و مذهبی چین معترض است. بر اثر اخراج شماری از اویغورها از تایلند در اوایل تابستان، تظاهراتی در ترکیه برگزار شد.

همچنین مظنون دوم این بمب گذاری در آپارتمانی در حومه بانکوک دستگیر شد. او به هنگام دستگیری، تجهیزات بمب سازی و ده ها گذرنامه جعلی ترکیه به همراه داشت.

پلیس می گوید: به نظر نمی‌رسد هیچ یک از این مظنونان در کار گذاشتن بمب دست داشته باشد؛ اما در عین حال مطمئن هستیم هر دوی آنها عضو شبکه بمب گذاری هستند.

ابهامات زیادی در خصوص بمب گذاری 17 اوت (26 مرداد) معبدی در بانکوک که به کشته شدن دست کم 20 نفر و آسیب دیدن صنعت توریسم تایلند منجر شد، وجود دارد. پلیس 12 نفر مظنون را در این زمینه دستگیر کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار