بهترین روش درمان بهم ریختگی هورمون زنان

اختلالات هورمون‌ها غالباً با علائمی همراه است که با بروز آن‌‌ها می‌توان پی به این مشکل ببرید.

به گزارش خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هورمون‌ها پیام‌رسان‌های شیمیایی کوچکی هستند که خبر از عملکرد ارگان‌های بدن می‌دهد. از جمله اطلاعاتی که این هورمون‌ها می‌دهند می‌توان به درجه حرارت بدن، شناخت خلق و خوی، روابط زناشویی، میزان سوخت و ساز غذاها و میزان رشد افراد اشاره کرد. همانطور که مشهود است آن‌ها در تمام جهات بر سلامت بدن اثرگذار هستند.
 
یقین داشته باشید که متعادل نگه داشتن میزان هورمون‌ها سلامت زندگی افراد و بالطبع آن سلامت جامعه تضمین می‌گردد. حال در اینجا به برخی نشانه‌هایی اشاره می‌شود که حاکی از غیرمتعادل بودن میزان هورمون است.
 
افزایش ثابت وزن
اگر شما کمی با وزن خود مشکل دارید این به معنای ایراد داشتن رژیم غذایی شما نیست چرا که می‌تواند نشانه‌ای از غیرمتعادل بودن هورمون‌های شما باشد. به اصطلاح هورمون استرس کورتیزول است که توسط نمود کلیوی ترشح می‌شود. زمانی که این هورمون دچار اختلال شود، فرد با اضافه وزنی شدید روبرو می‌گردد.
 
بر اساس مطالعات به عمل آمده افزایش سطح کورتیزول باعث تجمع چربی سمی در ناحیه شکمی می‌شود که منجر به حمله قلبی و سکته مغزی و دیگر  بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
 
اختلال در روابط زناشویی
پایین بودن کیفیت روابط زناشویی یکی از نشانه‌های عدم تعادل هورمونی می‌باشد.
 
احساس خستگی
خستگی یکی دیگر از نشانه‌های عدم توازن هورمون‌ها است به خصوص زمانی که میزان خواب افزایش یافته و فرد پس از بیدار شدن نیز همچنان احساس خستگی داشته باشد. زمانی که سطح TSH (هورمون تحریک کننده تیروئید) بسیار بالا باشد خستگی رخ می‌دهد که نشان از مختل شدن هورمون‌هاست.
 
بی‌حالی
میزان خلق و خوی ناخوشایند چون تحریک‌پذیری، اضطراب و افسردگی همگی ناشی از غده تیروئید هستند که نشان می‌دهد TSH بیش از حد تولید شده و میزان هورمون‌ها به هم خورده است.
 
تعریق بیش از حد
از دیگر علائم اختلالات هورمونی بالا بودن میزان تعریق است. گفتنی است که زنان در سنین پنجاه سالگی خود گرگرفتگی را تجربه می‌کنند و یا برخی در هنگام شب دچار عرق شبانه می‌شوند.

در هر دو جنسیت زن و مرد تعریق شبانه می‌تواند نتیجه مشکلات سیستم غدد درون‌ریز باشد.
 
بی‌خوابی و مشکلات خواب
این مشکلات که غالباً در سنین یائسگی زنان رخ می‌دهد از نشانه‌های مهم اختلالات هورمونی است.
 
هورمون استروژن کمک می‌کند تا الگوی منظم خواب حفظ گردد و کمبود آن باعث بروز بی‌خوابی در افراد به ویژه زنان می‌شود.
 
برای بهبود این وضعیت‌ها بهتر است نوشیدنی پیشنهادی را درست کرده و مصرف کنید.

مواد لازم:
یک عدد سیب زمینی متوسط
سه عدد هویج بزرگ
یک عدد خیار متوسط
چهار ساقه کرفس
یک عدد لیمو
مقداری زردچوبه

تنها کافی است این مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته و مصرف کنید تا به این طریق از اکسیداسیون پیشگیری کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هورمون ، زنان ، رشد ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار