جام جهانی والیبال – ژاپن

ایران 2-لهستان 3 ، از ماست که بر ماست!

تیم ملی والیبال ایران در حالی که 2 بر صفر از تیم لهستان پیش بود این دیدار را 3 بر 2 به حریفش واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان چهارمین روز رقابت‌های جام جهانی 2015 والیبال با برگزاری دیدار بین دو تیم ایران و لهستان از ساعت 7 و 40 آغاز شد.

سالن هاماماتسو در حالی میزبان این دیدار بود که شاگردان کواچ پس از دو پیروزی و یک شکست باید مقابل تیمی به میدان می‌رفتند که هر سه دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.


ست اول : 25 بر 18 به سود ایران، ایران کم اشتباه و هماهنگ

ایران 2- لهستان 1/ شاگردان کواچ در آستانه سومین پیروزی

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب میلادعبادی‌پور ، سعیدمعروف ، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی راهی میدان شد و نخستین امتیاز این دیدار و این ست را توسط مجتبی میرزاجانپور بدست آورد. در ادامه و در امتیازهای ابتدایی این ست دو تیم پایاپای پیش رفتند تا جایی که 6 بر 6 مساوی شدند اما پس از آن تیم ایران با روی خطایی که کوبیاک لهستانی مرتکب شد و آبشاری که توسط کورک دفاع نشد، توانست با نتیجه 8 بر 6 راهی اولین تکنیکال تایم این دیدار شود. امتیاز نهم هم به ایران رسید. 

لهستانی‌ها در تلاش بودند عقب ماندگی خود را جبران کنند اما این یاران ایران بودند که به خوبی روی بازی کنترل داشتند و 11 بر 7 از حریف خود جلو افتادند. در این لحظه استفان آنتیگا، سرمربی تیم ملی لهستان تقاضای وقت استراحت کرد.

امتیاز سیزدهم را مجتبی میرزاجانپور با یک اسپک تماشایی برای ایران به دست آورد و دفاع خوب موسوی روی ضربه بوسزک منجر شد نتیجه 14 بر 8 به سود ایران شود. 6 امتیاز اختلاف ایجاد شده خیال یاران ایران را تا حدودی رعایت کرده بود. هماهنگی سعید معروف و محمد موسوی امتیاز 15 را برای ایران به ارمغان آورد. استفان آنتیگا که عرصه را بر تیمش تنگ دیده بود چندین تغییر را در ترکیب تیمش ایجاد کرد اما شاگردان کواچ در این ست بر حریف قدرتمند خود برتری داشتند و 15 بر 22 جلو بودند. کسب امتیاز 16 برای لهستانی‌ها منجر شد کواچ تقاضای بازیبینی صحنه را بدهد که تغییری در نظر داوران ایجاد نکرد. 17 بر 22به سود ایران بود که کواچ تقاضای وقت استراحت کرد.امتیاز 23 روی آبشار میرزاجانپور که روی خط خوابید، بدست آمد.

 در این لحظه سعید معروف جای خود را به مهدی مهدوی داد. تیم ایران در نهایت این ست را 25 بر 18 به سود خود به پایان رساند تا به راحتی مقابل حریف خود به برتری رسیده باشد.


 درخشش امیر غفور 

ایران 2- لهستان 1/ شاگردان کواچ در آستانه سومین پیروزی

تیم ملی ایران با روحیه عالی حاصل از نمایش خوب در ست اول راهی دومین ست این مسابقه شد.

ستی که با سرویس میلاد عبادی‌پور و کسب اولین امتیاز برای لهستانی‌ها آغاز شد. ایران از همان ابتدای ست نشان داد بسیار سرحال است و با هماهنگی بالای بازیکان در نواحی مختلف زمین ، دریافت‌های خوب را به امتیاز تبدیل می‌کرد. هرچند لهستانی هم در آن طرف میدان کم اشتباه تر از ست نخست بودند و در ابتدای ست اجازه ایجاد اختلاف پوئن را به ایران نمی‌دادند.

آبشار کوبیاک در منطقه پنج زمین ایران جای گرفت تا نتیجه 5 بر 5 مساوی شود. امیر غفور توپ خود را از کنار دست مدافعان به زمین لهستان رساند تا 6 بر 5 برتری با ایران باشد. سرویس کوبیاک راهی اوت شد و تقاضای بازیبینی آنتیگا هم بی فایده بود. نتیجه 6 بر 6 مساوی بود.امیر غفور از جا ماندن دفاع وسط ایران استفاده کرد و امتیاز 7 را به ایران داد. با این حال لهستانی‌ها با دو پوئن پیاپی 8 امتیازی شده و راهی اولین استراحت فنی این ست شدند.

در ادامه امتیازها تک به تک بین دو تیم تقسیم می‌شد. نمایش امیر غفور در این ست درخشان بود. این بازیکن علاوه بر حضور موثر در حملات ایران و کسب چندین امتیاز در خطر سرویس هم کم اشتباه ظاهر شده بود و حتی امتیاز مستقیم از سرویس هم برای ایران بدست آورد.

رسیدن دقیق دریافت‌های ایران به سعید معروف، پاس‌های هوشمندانه این بازیکن و فرصت طلبی سید محمد موسوی سبب شد ایران در این ست هم با اختلاف 3 امتیاز از لهستان پیش بیفتد.

نتیجه 12 بر 9 به سود ایران بود که آنتیگا تقاضای وقت استراحت کرد تا ضمن گوشزد کردن نکات لازم با شاگردانش جلوی جهش یکباره ایران را هم گرفته باشد.

پس از وقت استراحت امیر غفور در خط سرویس قرار گرفت و یک امتیاز سرویس را برای ایران بدست آورد. امتیاز 12 روی یک رالی طولانی به لهستانی‌ها رسید.

 آبشار کوبیاک که در انتهای زمین ایران خوابید و عدم موفقیت مدافعان روی تور ایران به ترتیب امتیاز 14 و 15 را به لهستان داد تا دو تیم با نتیجه 15 بر 15 مساوی شوند. لهستان امتیاز 16 را هم بدست آورد تا همانند وقت استراحت فنی نخست با برتری نسبت به حریف زمین را ترک کند.

 تیم ایران که با اختلاف 3 امتیازی از حریف پیش بود حالا یک امتیاز عقب افتاده بود. مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد، اما بعد از رد و بدل شدن یک پوئن سعید به میدان برگشت. خطای تور  لهستانی‌ها نتیجه را 18 بر 17 به سود لهستان کرد.

امیرغفور که ستاره این دیدار بود با یک اسپک عالی بالاتر از دفاع لهستان بار دیگر اختلاف امتیاز را جبران کرد و تبدیل شدن توپ برگشتی لهستانی‌ها به امتیاز توسط عادل غلامی سبب شد ایران 19 بر 18 پیش بیافتد.

باز هم آنتیگا وقت استراحت تقاضا کرد. با این حال لهستانی‌ها نتوانستند ازپس هماهنگی بالای یاران ایران بربیایند. شاگردان کواچ 21 بر 19 از حریف پیش بودند و در آستانه پیروزی در این ست قرار داشتند. 21 بر 22 به سود ایران بود که کواچ تقاضای وقت استراحت کرد.در آن طرف میدان هم آنتیگا یکی دو تعویض در ترکیب تیمش ایجاد کرد.سرویس لهستان راهی اوت شد و امتیاز 23 برای ایران بدست آمد. موسوی کسب کننده امتیاز 24 بود. در این لحظه حسن صنوبر جایگزین سید شد و در خط سرویس قرار گرفت. سرویسی که در یک رفت و برگشت به امتیاز 23 برای لهستان تبدیل شد.

 عادل غلامی تمام کننده ست دوم بود و در نهایت ایران 25 بر 23 برنده این ست شد.



ست سوم : 25 بر 15 برای لهستان، نمایشی متفاوت از شاگردان کواچ!

ایران 2- لهستان 1/ شاگردان کواچ در آستانه سومین پیروزی

لهستانی‌ها در حالی راهی سومین ست این دیدار شدند که به خوبی می‌دانستند در صورت تکرار اشتباهات خود در ست اول و دوم این ست و این دیدار را از دست خواهند داد. به همین منظور با ترکیبی نسبتا متفاوت وارد زمین شدند و از همان ابتدا سعی می‌کردند با آرامش بیشتری کار را دنبال کنند.

در ابتدای این ست برتری با لهستانی‌ها بود. اما شاگردان کواچ خیلی زود ضمن جبران دو امتیازی که از حریف عقب بودند نتیجه را به تساوی کشاندند. آبشار کورک با دریافت ناقص از سوی ایران همراه شد و باز هم لهستان را پیش انداخت. لهستانی‌ها برتری خود را حفظ کردند و 8 بر 5 راهی وقت استراحت فنی نخست این ست شدند.

آن‌ها در ادامه باز هم به شاگردان کواچ اجازه کسب امتیاز ندادند و همین امر سبب شد سرمربی ایران تقاضای وقت استراحت کند. بازیکنان بار دیگر راهی میدان شدند تا اختلاف 5 امتیازی ایجاد شده را جبران کنند. برخورد توپ کورک به لبه تور امتیاز 6 را به ایران داد و پس از آن دفاع خوب از عادل غلامی و میلاد عبادی‌پور امتیاز 7 را برای ایران به دست آورد.

 امتیازی که در ابتدا به لهستان داده شده بود اما با تقاضای ویدئو چک از سوی ایران به نام ایران ثبت شد. لهستان 8 بر 12 پیش بود. یک پوئن سرویس از سوی نواسفسکی امتیاز 13 را به لهستانی ها داد. بازیکنان ایران در این ست پر اشتباه و کم دقت ظاهر شده بودند. عادل غلامی امتیاز 10 را برای ایران به دست آورد و در خط سرویس قرار گرفت. 

سرویسی که حاصل آن امتیاز 16 برای شاگردان آنتیگا و رفتن دو تیم به دومین وقت استراحت فنی ست سوم بود. باز هم مهدوی جایگزین سعید معروف شد.

ایران 13 بر 20 از حریف عقب افتاده بود و کواچ تقاضای وقت استراحت کرد. هرچند جبران 7 امتیاز اختلاف کار ساده ای نبود.اشتباهات یاران ایران یکی پس از دیگری امتیازات را برای ایران از دست می‌داد. شاگردان کواچ 14 بر 22 عقب بودند. انتیگا که خیالش از پیروزی در این ست راحت شده بود دست به چند تعویض زد تا از بازیکنان جوان تر خود استفاده کند.خطای تور میلاد عبادی‌پور امتیاز 23 را در جدول امتیازات لهستان ثبت کرد. سرویس لهستان راهی اوت شد و امتیازات 15 بر 23 شد. لهستانی‌ها که در دو ست اول و دوم کاملا تسلیم بازیکنان ایران شده بودند در ست سوم به راحتی و با نتیجه 25 بر 15 برنده شدند. تا نتیجه دیدار 2 بر یک شود.

ست چهارم : 25 بر 20 برای لهستان ، سرویس‌های بد و فرصت‌طلبی لهستانی‌ها

ایران 2- لهستان 2

اولین امتیاز ست چهارم برای لهستان به دست آمد اما حرکت خوب و هماهنگ شده عادل غلامی بازی را یک بر یک مساوی کرد.

 لهستانی‌ها در این ست هم از همان ابتدا برتری خود را به شاگردان کواچ دیکته کردند. هر چند مدافعان ایران در تلاش بودند جلوی حملات لهستان بایستند و در چند صحنه هم موفق ظاهر شدند.آبشار امیر غفور از منطقه 2 زمین سبب شد نتیجه‌ای که به سود لهستان بود به تساوی کشیده شود.

غفور همچنان در این ست هم درخشش خیره کننده ای داشت و با کسب امتیاز ششم ایران را پیش انداخت. جلو افتادن ایران در این ست آنتیگا را مجبور کرد که تقاضای وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت باز هم قرمزپوشان میدان یعنی لهستانی‌ها پیش افتادند و 8 بر 6 راهی نخستین تکنیکال تایم ست چهارم شدند. امتیاز هفتم روی سرویس بد بازیکنان لهستان به ایران رسید بلافاصله میرزاجانپور هم سرویس خود را به تور زد تا باز هم اختلاف امتیاز به عدد 2 برسد.

 لهستان دست به تعویض زد. لهستانی‌ها که گویا در این ست هم مانند ست سوم در قالب واقعی خود ظاهر شده بود توانسته بود ایران را تحت فشار قرار دهد. بازیکنان لهستان روی یک حرکت پایپ امتیاز 12 را هم بدست آورند. تنوع حملات لهستان در این ست بیشتر شده بود. 12 بر 8 به سود لهستان بود که باز هم کواچ تقاضای بازبینی صحنه را ارائه کرد که رای ایران پذیرفته نشد و همان رای قبلی باقی ماند. سرویس بازیکنان لهستان راهی خارج شد و امتیاز 9 رسید.

 سرعتی‌زن‌های لهستان از سرویس‌های ساده ایران بهره‌مند شده و در حملات شرکت می‌کردند. به نظر می‌رسید تیم ایران بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار داده بود و با سرویس‌های نه چندان خوب علاوه بر این که به دریافت‌های خوب لهستان کمک می‌کرد، در دفاع روی تور خود با مشکل مواجه شده بود. ایران 18 بر 14 از لهستان عقب افتاده بود.

درست در لحظات حساس بازیکنان ایران چندین سرویس را خراب کردند تا نتیجه 20 بر 16 به سود لهستان بود. کاملا به نظر می‌رسید تیم ملی ایران در این ست شادابی ست‌های اول و دوم را نداشت. پس از جایگزینی مهدوی با سعید معروف ایران عملکرد بهتری داشت و توانست اختلاف امتیاز را جبران کرده و به عدد یک برساند.

 ایران 20 بر 21 عقب بود و فرصت بهتری برای پیروزی داشت.اما باز هم لهستان 23 بر 20 جلو افتاد. امتیاز 24 هم برای لهستان به دست آمد تا این تیم در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرد. کورک آخرین سرویس این ست را زد و امتیاز 25 برای لهستان به دست آمد تا نتیجه نهایی این دیدار به ست پنجم کشیده شود.



ست پنجم : 11 بر 15 برای لهستان ، بازی برده را باختیم!
ست سرنوشت‌ساز ایران در حالی آغاز شد که هر دوتیم برای پیروزی به میدان آمده بودند و تیم لهستان به دلیل اینکه توانسته بود بازی باخته را به تساوی بکشاند از روحیه بهتری برخوردار بود. در همان ابتدای ست اعتراض تیم ملی ایران به داوری کمی وقفه در بازی ایجاد کرد. بازیکنان ایران بسیار آشفته به نظر می‌رسیدند و هماهنگی ابتدای این دیدار را نداشتند. لهستانی‌ها اما تسلط بیشتری روی بازی داشتند و 3 بر یک پیش افتادند. آبشار سید محمد موسوی امتیاز را 3 بر 2 کرد. در ادامه این بار دفاع خوب موسوی نتیجه را 3 بر 3 به تساوی کشاند. کورک از منطقه 2 آبشار خود را به دفاع زد و با بیرون رفتن توپ امتیاز چهارم به لهستان رسید. دریافت تیم ملی ایران در این ست با اشکالات زیادی همراه بود. ایران 6 بر 3 از حریف عقب افتاده بود که باز هم کواچ تقاضای وقت استراحت کرد. از طرفی صنوبر به جای عادل غلامی به میدان رفت تا ارتفاع مدافعین روی تور ایران بیشتر شود. هرچند این تعویض هم جواب نداد و لهستان 8 بر 5 پیش افتاد.امتیاز نهم با دفاع عالی لهستانی‌ها روی آبشار فرهاد قائمی بدست آمد.9 بر 6 امتیاز به سود لهستان بود. امتیاز 11 برای لهستان توسط کوبیاک و با یک حرکت دوبل وسط بدست آمد. باز هم مهدوی به جای معروف راهی میدان شد. ایران با همان سه امتیاز اختلاف و 9 بر 13 از لهستان عقب بود که کواچ تقاضای وقت استراحت کرد تا شاید بتواند تغییری در روند بازی ایجاد کند.اما این هم بی فایده بود و تیم لهستان این دیدار را 15 بر 11 برنده شد تا پیروز این ست و این دیدار شود.
تیم ملی والیبال ایران با این باخت دومین شکست خود را در این مسابقات متحمل شد و در ادامه مسابقات خود باید فردا به مصاف روسیه برود.

کورک امتیاز آورترین بازیکن میدان شد

ایران 2-لهستان 3 ، از ماست که برماست!
بازیکن تیم ملی والیبال لهستان عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را بدست آورد.

دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان در چارچوب روز چهارم رقابت‌های جام جهانی والیبال با برتری 3 بر 2 تیم لهستان به پایان رسید.
در پایان این دیدار بارتوش کورک از تیم لهستان موفق شد با 19 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را از آن خود کند. 
امیرغفور از ایران ه با 18 امتیاز ، امتیاز آورتری بازیکن تیم ملی ایران شد.

ایران 2-لهستان 3 ، از ماست که بر ماست!


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
محمد
۱۳:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
اعصابم از این بیش تر خرد شد که بازی برده رو باختیم ! عقده شد برام که لهستان رو ببریم !
United States of America
احمدرضا
۱۲:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
این لهستانی ها خیلی شانس دارن
United States of America
علی
۱۱:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بچه ها مثل شیر جنگیدن . خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
واقعاً واقغاً که...
Germany
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
واقعا که....
آخرین اخبار