همدان؛

تجهیز 600 خانوار عشایر به سیستم های قابل حمل برق خورشیدی

600 خانوار عشایر تا پایان سال به سیستم های قابل حمل برق خورشیدی مجهز میشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران، با اشاره به احداث نیروگاه‌های انرژی‌های نو یا تجدید پذیر گفت: این دسته از انرژی‌ها شامل انرژی‌های خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی می‌شود که برای تولید به سوخت‌های فسیلی نیازی ندارند.

حاجی رضا تیموری ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در شهر همدان با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار نصب و به بهره‌برداری رسید که برق را ازطریق سیستم های خورشیدی تامین میکند.

وی عنوان کرد: از این میزان ۲۰ کیلووات در چهار مسجد، ۸۰ کیلووات در هشت مدرسه و ۲۰ کیلووات نیز در محل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: این نوع انرژی‌ها معایب سوخت‌های فسیلی مانند افزایش غلظت دی‌اکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست ‌محیطی را ندارند و منابع تولید آنها تمام ‌ناشدنی و بدون محدودیت است.

تیموری سرعت در نصب سیستم، حفظ محیط زیست، راندمان بالا و تلفات بسیار کم را از مزایای نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد و افزود: با توجه به کاهش حجم آب سفره‌های زیرزمینی که یکی از بحران‌های استان محسوب می‌شود و خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند استفاده از این انرژی می‌تواند در کاهش مصرف آب در تولید برق و کاهش تولید گازهای آلاینده موثر باشد.

وی ابراز داشت: استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر یکی از اقدامات مؤثر در زمینه تولید محلی انرژی برق است که در این راستا اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همدان ، تجهیز ، عشایر ، برق ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.