جوانترین مجری صدا و سیما خواننده شد

فرشید رشید، جوان‌ترین مجری صدا و سیما از نحوه ورود خود به عرصه اجرا و خوانندگی در گروه «مات» گفت.

فرشید رشید جوانترین مجری صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه ورود خود به عرصه اجرا اظهار داشت: من از 12 سالگی کارم را در رادیو با اجرای آنونس و نریشن آغاز کردم، سپس در برنامه «سلام نوجوان»، «رادیو ایران» به اجرا پرداختم. اولین فعالیت‌ام در تلویزیون نریشن‌خوانی در برنامه «30 یا سی» بود و بعد از آن در برنامه‌های «نگاه یک»، «تازه نفس»، «آب و آتش» و ... حضور یافتم.

مجری برنامه «میدان انقلاب» با اشاره به اینکه موافق الگوبرداری در اجرا نیست، عنوان کرد: من موافق الگوبرداری در اجرا نیستم، چون ما نیاز به آدم‌های جدید در این عرصه داریم و با توجه به اینکه در عصر ارتباطات هستیم مردم توقع زیادی از مجریان دارند، پس نباید شبیه کسی اجرا کرد، چون مخاطب ما را پس می‌زند.

رشید در مورد تاثیر آموزش در زمینه اجرا گفت: آموزش و تحصیلات برای موفقیت در این عرصه لازم است. هر قدر هم که در اجرا تجربه داشته باشیم، بهتر است در فضای آکادمیک قرار بگیریم و بیاموزیم.

وی با اشاره به فعالیت‌ خود در عرصه موسیقی، بیان کرد: به پیشنهاد اطرافیان وارد حیطه خوانندگی شدم و با هم فکری و همراهی دوستانم گروه «مات» (مات باند) را تشکیل دادیم و تلاش کردیم  با ساز ایرانی در دستگاه خارجی موسیقی کار کنیم، چون سبک موسیقی ما فقط مخاطب ایرانی ندارد و به دلیل تلفیقی در سازبندی و ملودی، جدید بودن کار باعث شده برای مخاطب مبهم باشد. نام «مات» را برای گروه‌مان انتخاب کردیم.

خواننده «گروه مات» در خصوص سازهای مورد استفاده در کارشان، گفت: از سازهای ایرانی مثل نی، سنتور، عود، تار، سه تار، کمانچه و ... استفاده می‌کنیم همچنین گیتار، ویولن و ویولنسل به عنوان سازهای غربی در موسیقی ما نواخته می‌شود.

وی ادامه داد: مجتبی (فریان) اکبرنژاد و سهیل ابراهیم‌پور در جایگاه سرپرست، آهنگساز و تنظیم‌کننده «گروه مات» را هدایت می‌کنند و دوستان دیگری به عنوان نوازنده،‌ شاعر، صدابردار و ... در این گروه فعالیت می‌کنند.

رشید در پایان مطرح کرد: قصد دارم مسیر اجرا را به عنوان مسیر اصلی زندگی‌ام ادامه دهم و در عرصه موسیقی نیز فعالیت کنم به تمام علاقمندان اجرا توصیه می‌کنم که با عشق و استعداد وارد این حیطه شوند، چون تنها علاقه موجب موفقیت در اجرا نمی‌شود همچنین با مراجعه به یک متخصص در زمینه اجرا،‌ ببیند خمیرمایه و استعداد این کار را دارند یا نه اگر مستعد بودند، به شدت پیگیر ورود به این عرصه باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار