اردبیل؛

پیش بینی برداشت 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی در اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی خواهد شد امسال بیش از 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محرم عدلی افزود: بیش از 30 نوع محصول از باغات استان برداشت می شود که تاکنون بخش زیادی از محصولات برداشت شده و مابقی نیز در حال برداشت است.

وی شهرستان مشگین‌شهر، کشت و صنعت مغان پارس آباد و شهرستانهای کوثر، هیر و نمین را عمده ترین مراکز تولید محصولات باغی در استان اردبیل بیان کرد و گفت: بیشتر محصولات استحصالی پاک و ارگانیک است که با کیفیت بالا وارد بازار مصرف می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه محصولات زراعی و باغی منطقه ارشق با کمترین سموم و کود شیمیایی تولید می شود کیفیت بسیار بالایی دارد.

عدلی افزود: در حمایت از باغداران و تولیدات آنها در سال زراعی گذشته بیش از 91 میلیون و 200 هزار تومان یارانه پرداخت شده است، و امسال نیز پرداخت یارانه به باغداران پیگیری می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش می شود در کنار پسته و عناب، کشت گونه های جدید محصولات باغی ترویج و توسعه یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.