پذیرش در دوره تخصصی پزشک خانواده از مهرماه امسال

پزشکان عمومی از مهرماه امسال در مقطع تخصص برای رشته پزشک خانواده پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امسال رشته پزشک خانواده را در 3 دانشگاه برگزار می‌کنیم.

دکتر باقر لاریجانی ادامه داد: رشته پزشک خانواده را در سه دانشگاه در استان فارس و مازندران از مهر ماه شروع می‌کنیم که با دانشگاه‌های مورد نظر هماهنگی‌های لازم انجام شده و گروه های آموزشی تشکیل شده و جلساتی را با روسای دانشگاه‌ها و معاونین آموزشی برگزار کرده‌ است . 

پذیرش در این دانشگاه‌ها از آبان و آذرماه امسال خواهد بود 
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: این رشته را با توجه به محدود بودن منابع در سه دانشگاه در کل کشور شروع و به مرور در کل کشور این رشته را گسترش می دهیم. 

دکتر باقر لاریجانی ادامه داد: پزشکان عمومی با گذراندن پنجمین سال از دوره پزشک عمومی می توانند وارد دوره تخصص پزشک خانواده با مدت 3 و نیم سال بشوند و در این گروه شرکت کنند. 
کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند ضمن ارتقاء سطح علمی خود در پزشکی می توانند مهارت‌های خود را در جهت معالجه و مداوای بیماران در قالب طرح پزشک خانواده انجام وظیفه کنند. 

دکتر باقر لاریجانی در خصوص تشکیل شورای عالی اخلاق حرفه‌ای در وزارت بهداشت گفت: شورای عالی اخلاق حرفه‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شده است و برای دانشگاه‌ها که بتوانند در واحدهای درمانی و خدماتی خود، اخلاق حرفه‌ای ارتقا دهند دستورالعمل هایی را ابلاغ نموده است. 

همچنین وی ادامه داد: این شورا در یک بازه زمانی فعال بوده است اما در طی دو سال اخیر فعالیتی نداشته است، در حال حاضر شورا دبیرخانه فعالی دارد و برنامه استراتژیک اخلاق پزشکی در این شورا درحال تشکیل است. 

دکتر باقر لاریجانی در خصوص اعتراض به طرح شرایط سنی برای دوره تخصص گفت: شرایط سنی تخصص که بین 30 تا 40 سال تعیین شده بود، حداقل تا دو سال آینده تغییری نخواهد کرد و تغییراتی که مد نظر بوده اجرایی نخواهد شد. 

دکتر لاریجانی در پایان افزود: ما با داشتن 180 هزار دانشجوی گروه پزشکی در کل کشور 30 درصد تولیدات کشور در حوزه پزشکی را در اختیار داریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار