اختصاص وام قرض الحسنه 23 میلیارد تومانی به بسیجیان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال، امسال 23 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار افراد بسیجی و غیربسیجی اهل تسنن و تشیع قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‎اکبر جعفری اظهار داشت: امروز اقتصاد یکی از مؤلفه‌های قدرت در جهان محسوب می‎شود و ورود به مقوله اقتصاد مقاومتی و تأکید و دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون این عرصه بر همین پایه استوار است.

وی ژاپن و مالزی را از کشورهای پیشرو در علم اقتصاد دانست و افزود: اگر تفکر اقتصاد مقاومتی در ذهن تک‌تک ما ایجاد شد، در این عرصه موفق خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه بسیج و سپاه 8 سال پیش در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرده و نسبت به سایر ارگان‎ها پیشتاز است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنی ساده یعنی خودکفایی درون خانه، روستا و شهرها است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، مردمی بودن، عدالت‌محوری، تولیدگرایی و تولید درون را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اولویت کاری بسیج سازندگی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اضافه کرد:  بهسازی و زیباسازی مدارس، علمی و آموزشی، نهضت سوادآموزی، فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، بهداشت و درمان و عمران و آبادانی، محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی عرصه‌های 12 گانه فعالیت بسیج سازندگی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در زمینه محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال طی امسال 23 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به صورت 4 درصد را در 12 عرصه در اختیار افراد بسیجی و غیربسیجی اهل تسنن و تشیع قرار داده است تا در زمینه اشتغال در روستاها و شهرها مشغول به فعالیت شوند.

این مسئول هدف از اعطای این وام‌ها را کمک به چرخه غذایی ماندگار و امنیت چرخه غذایی عنوان کرد و گفت: در بحث صنایع تبدیلی یکی از عمده مشکلات استان بحث دور ریزی محصولات است که در این زمینه نیز با هماهنگی کارخانه‎های مختلف دستگاه‌هایی را وارد کرده‌ایم تا به‌صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا محصولات پِرت خود را عرقگیری، اسانس‌گیری و تبدیل به ضایعات این چنینی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار