30 درصد آمریکایی‌ها هنوز فکر می‌کنند اوباما مسلمان است!

براساس نظرسنجی جدیدی که صورت گرفته، مشخص شد 30 درصد آمریکایی‌ها هنوز فکر می‌کنند اوباما مسلمان است و 20 درصد دیگر هم می‌گویند که وی حتی متولد آمریکا نیست!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک نظرسنجی که توسط شبکه سی.ان.ان صورت گرفت،‌ هم‌چنین مشخص شد که بیش از نیمی (54 درصد) از حامیان دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا همانند 43 درصد از طرفداران جمهوری خواهان بر این باورند که اوباما یک مسلمان است!

ترامپ درباره شهروندی اوباما به شدت تردید داشته است و در 2011 حتی کاخ سفید را به شدت مورد انتقاد قرار داد مبنی براینکه اوباما باید مدارک مربوط به تولد خودش را منتشر کند؛ در آن زمان این یک پیروزی شگرف برای این میلیادرد آمریکایی به شمار می‌رفت.

در آوریل 2011، اوباما مدارک خود را که نشان می‌دهد وی متولد 4 اوت 1961 در هونولولو هاوایی است، علنا منتشر کرد.

با وجود نظریه پردازان توطئه و اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه وی معتقد است اوباما هنوز متولد آمریکا نیست، 80 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی که بزرگسالان هستند معتقدند که اوباما متولد آمریکا است.

60 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی که توسط سی‌ان‌ان و موسسه بین‌المللی ORC برگزار شده در پاسخ به اینکه اوباما در کجا متولد شده است جواب دادند که وی متولد هاوایی یا هونولولوست. چهار درصد نیز اعلام کردند که اوباما متولد آفریقاست و چهار درصد دیگر نیز گفتند که وی در کنیا متولد شده است؛ جایی که پدر وی شهروند آنجا بود. یک درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند که رئیس جمهورشان متولد خاورمیانه است.

از بزرگسالانی که در این نظرسنجی شرکت کرده و گفتند بودند که اوباما متعلق به آمریکا نیست و در این کشور متولد نشده تنها 9 درصد اعلام کردند که شواهد مستدلی برای اثبات ادعای خود دارند. 11 درصد دیگر نیز اعلام کردند که نسبت به این قضیه شک و تردید دارند همچنین تنها 39 درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که اوباما یک مسیحی است.

در همین حال سه نفر از 10 نفر بزرگسال شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که اوباما مسلمان است، چهار درصد دیگر نیز پاسخ دادند وی کاتولیک هست، دو درصد نیز گفتند که وی مسیحی مورمون است و 11 درصد نیز گفتند که فکر می‌کنند اوباما به هیچ دینی گرایش ندارد. 61 درصد از بزرگسالانی که اعلام کردند اوباما مسیحی است، دموکرات هستند.

شایعات درباره اینکه اوباما یک مسلمان است نخستین بار در سال 2004 و در کمپین وی برای سناتوری‌اش در آمریکا مطرح شد.

اوباما در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در سال 2010 در نیومکزیکو گفت: مادرم یک فرد بسیار مذهبی بود اما مرا براساس مذهب کلیسا بار نیاورد، من بعدا خودم به یک فرد مسیحی تبدیل شدم.

منبع ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.