تولید صنعتی نانوذرات سوپرپارامغناطیس داخلی در حوزه‌ی پزشکی

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نانوذرات سوپرپارا‌مغناطیس داخلی شده‌اند که در حوزه‌ی پزشکی و داروسازی کاربرد دارد.

حمید دلاوری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانوذرات تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید صنعتی نانوذرات به همراه ستون‌های مربوطه با قیمت تمام شده‌ای در حدود نصف هزینه محصولات وارداتی است. این محصول از لحاظ کیفیت با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: این محصول موفق به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو و استانداردهای ISO14001، ISO9001 شده است دریافت تأئیدیه از آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو از دیگر افتخارات این شرکت در تولید محصولات است.

دلاوری تصریح کرد: این محصول می‌تواند در حوزه‌ی پزشکی به ویژه تشخیص بیماری‌ها دارورسانی کنترل شده، جداکننده سلولی و روش درمانی و حرارت درمانی تومورها به کار رود.

این محقق با اشاره به کاربرد این محصول در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: نانوذرات سوپرپارا مغناطیس اکسید آهن به طور گسترده در زمینه‌های مختلف کاربردی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده‌های متنوعی در صنایع پزشکی، داروسازی و شیمیایی دارد.

وی در خصوص مهم‌ترین کاربرد نانوذرات سوپرپارا مغناطیس اکسیدآهن بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نانوذرات در کشور، در حوزه‌ی جداکننده سلولی با استفاده از ستون‌های MACS است.

این محقق بیان کرد: تولید نانوذرات اکسیدآهن از طریق احیای نمک‌های آهن در محیط قلیایی انجام می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار