در مسئله زمین خواری با مسئولان متخلف برخورد قاطع خواهد شد

دادستان شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی برای دستگاه قضایی اثبات شود کارکنان دستگاه‌های اجرایی متولی حفظ اراضی ملی در جهت تسهیل وقوع جرم زمین‌خواری نقش دارند، به آنان رحم نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در روشن سازی و شفاف سازی انکارناپذیر است، اظهار داشت: خبرنگاران متعهد در همه امور نقش نظارتی دارند و به نوعی می‌توان گفت این مسئله یکی از مهمترین نوع نظارت‌ها است.

کرمی با اشاره به اینکه حجم بسیاری از پروندهای موجود در محاکم قضایی استان مربوط به ادارات دولتی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های ارتباط جمعی نسبت به فرهنگ سازی و افزایش اگاهی مردم از حق و حقوق خود به درستی اهتمام داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخورد با جرائم خشن شامل نزاع دسته‌جمعی، ایجاد مزاحمت برای مردم در شهر، تیراندازی غیر ضروری بعد از مراسم عروسی‌ها به طور ویژه در اولویت کاری مسئولان قضایی استان است.

دادستان شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تشدید مبارزه با زمین‌خواری در استان خبر داد و افزود: بسیاری از متولیان مبارزه با تخریب و تصرف اراضی ملی خود در تصرف و زمین‌خواری نقش دارند.

کرمی ابراز کرد: در تمامی دولت‌ها برخی افراد در ادارات متولی مبارزه با تصرف منابع ملی برخی افراد را برای زمین‌خواری راهنمایی و تشویق می‌کردند و این موضوع ربطی به دولت خاصی ندارد.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با زمین‌خواری با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و بخشنامه ابلاغی رئیس دستگاه قضا و دادستان کل کشور در اولویت کاری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد است، عنوان کرد: در این زمینه دستگاه قضایی تحت فشار برخی افراد صاحب نفوذ قرار می‌گیرد ولی به طور این موضوع حتم بی‌تاثیر است.
کرمی اظهار داشت: مسائل قومی و قبیله‌ای در استان سبب می‌شود موانعی برای اجرای احکام ایجاد شود ولی دستگاه قضایی اراده‌اش مبارزه قاطع با زمین خواری است.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف ذاتی منابع طبیعی مبارزه با متصرفان اراضی ملی است ولی این امکان وجود دارد برخی آدرس‌ها و راهنمایی‌ها به زمین‌خواران توسط کارکنان این اداره داده شود.
کرمی تاکید کرد: در صورتی برای دستگاه قضایی اثبات شود کارکنان منابع طبیعی در جهت تسهیل وقوع جرم زمین‌خواری نقش دارند، به آنان رحم نمی‌کنیم.

استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ممنوع است
دادستان شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از امکانات و جایگاه حقوقی دولتی در ادارات برای انتخابات مجلس دهم ممنوع و جرم است و در صورت هرگونه تخلف با مسببان برخورد شدید می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه بخشنامه مقدماتی پیشگیری از جرائم انتخاباتی رئیس قوه قضائیه به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: دستگاه قضایی استان به شدت در این زمینه بررسی می‌کند و بدون هیچ گونه ملاحضه‌ای با فرد خاطی برخورد می‌کند.
وی از ایجاد شعبه ویژه انتخابات در دادگاه، دادسرا و تجدید نظر استان خبر داد و گفت: دستگاه قضا برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار