اردبیل؛

عملکرد استان اردبیل در ثبت به‌موقع وقایع حیاتی بالاتر از میانگین کشوری است

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی در مهلت قانونی دارای اهمیت بسیار بالایی بوده که در این زمینه استان اردبیل عملکردی بالاتر از میانگین کشوری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مهران جمالی در آئین بهره‌برداری از ایستگاه کارت ملی هوشمند در جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: اردبیل در ثبت ولادت به بیش از ۹۹.۵ درصد در مهلت قانونی و در وفات با بالای ۹۹ درصد ثبت به‌موقع بالاتر از میانگین کشوری عمل کرده است.

وی با تشریح طرح صدور کارت هوشمند ملی و قابلیت‌ها و کاربردهای آن بیان کرد: با صدور این کارت‌ها، شناسایی فرد در فضای مجازی، جلوگیری از جعل و تصدیق الکترونیکی هویت فرد و ایجاد امضای دیجیتال در فضای مجازی امکان‌پذیر می‌شود که تلاش و جدیت بر تسریع در امر صدور این کارت‌ها در استان است.

جمالی با اشاره به بهره‌برداری ایستگاه کارت ملی هوشمند در جعفرآباد شهرستان بیله سوار تصریح کرد: این ایستگاه چهل و نهمین ایستگاه کارت هوشمند ملی استان اردبیل بوده که راه‌اندازی و ارائه خدمات در این ایستگاه به طور قطع رضایت و راحتی مردم را فراهم خواهد کرد.

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه با اشاره به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار و تردد مسافران آذری از گمرک این شهرستان اظهار کرد: با توجه به ضریب امنیت بالای شناسنامه‌های مکانیزه، صدور این شناسنامه‌ها تا حد بسیار زیادی از جعل و تحریف جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.