کرمانشاه؛

احیای فرهنگ قصه گویی با آغاز هجدهمین جشنواره قصه گویی در استان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از علاقمندان به قصه و قصه گویی برای شرکت در جشنواره قصه گویی استان که امروز و فردا (24 و 25 شهریور) برگزار می‌شود، دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛هجدهمین جشنواره قصه گویی استانی کانون استان کرمانشاه در روزهای 24 و 25 شهریورماه در مجتمع فرهنگی و هنری «آفرینش» واقع در سه راه 22 بهمن برگزار می شود و ورود برای کلیه علاقمندان به هنر قصه گویی، آزاد و رایگان است.

سیامک حجت الاسلامی با بیان اینکه در طول این دو روز از ساعت هشت تا 12 و 30 دقیقه صبح و از ساعت 14 تا 18 عصر برنامه قصه گویی برقرار است، از همه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره دو روزه دعوت به عمل آورد.

وی در ادامه موضوع قصه های هجدهمین جشنواره قصه گویی در استان کرمانشاه را آزاد با اولویت موضوعات تربیتی عنوان کرد.

حجت الاسلامی گفت: با گسترش دنیای مجازی فرهنگ قصه گویی در جامعه کمرنگ تر شدهو خانواده ها کمتر برای فرزندانشان قصه می گویند، لذا هدف اصلی برگزاری جشنواره های اینچنینی احیای فرهنگ قصه گوییاست، چراکه قصه نوعی تمرین زندگی کردن است و هیچ فردی نیست که از شنیدین قصه لذت نبرد.

وی اشاره ای هم به کارکردهای قصه گویی داشت و گفت: قصه گو با یک زبان دلنشین و به گونه ای جذاب و هنرمندانه مفاهیم را به طور غیر مستقیم بیان کرده و فرد با همزاد پنداری با شخصیت های قصه پیام قصه را به نحو شیرین و لطیفی دریافت می کند.

حجت الاسلامی در ادامه موضوع قصه های هجدهمین جشنواره قصه گویی در استان کرمانشاه را آزاد با اولویت موضوعات تربیتی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این جشنواره 63 قصه گو از شهرستانهای مختلف استان در 2 بخش آزاد و مربیان کانون شرکت کرده اند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کرمانشاه ، فرهنگ ، قصه ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.