آغاز همايش صنعت آهن و فولاد با حضور وزير اقتصاد در کيش

اولین کنفرانس بین المللی صنعت آهن و فولاد با حضور 550 شرکت کننده داخلی و خارجی و وزیر اقتصاد و دارایی در کیش آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این همایش بیش از 300 شرکت کننده داخلی و 250 شرکت کننده خارجی از کشورهای انگلستان ، آلمان، چین ، سری لانکا ، هند ، سویس ، ایتالیا ، بحرین اتریش، فرانسه، عراق، ترکیه، بلژیک، ژاپن، روسیه ، سنگاپور و امارات متحده عربی حضور دارند.

البته نمایندگان شرکت های فولاد خوزستان ،فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ملی فولاد ایران در این کنفرانس حضور دارند.

 در این همایش که به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود میزگردهای تخصصی برای تبادلات علمی و تجاری بین کشورهای شرکت کننده و ایران برگزار خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی در این همایش با اشاره به هزینه های بالای تولید آهن و فولاد و زمینه های گسترده تجاری این صنعت گفت : کشورمان در دوران پسا تحریم و کاهش نرخ تورم نقطه ای مرداد امسال نسبت به مرداد پارسال (5 و نیم درصد ) ، شرایط خوبی برای تجارت بین الملل دارد.

وی افزایش مشوق های قیمتی ، تسهیلات بانکی متناسب با نرخ بهره پایین ، مشارکت بنگاههای اقتصادی خصوصی ،کاهش هزینه های تولید و حضور موفق در تجارت بین الملل را مهمترین راههای توسعه اقتصادی کشور به ویژه در زمینه صنعت آهن و فولاد نامید.

طیب نیا حضور موفق ایران در کنفرانس ژنو و نمایان شدن ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای کشورمان را نقطه عطفی در اقتصاد ایران عنوان کردوگفت: در حال حاضر ایران یکی از صادرکنندگان آهن و فولاد در منطقه و دنیا است و با توسعه روابط بین الملل میزان صادرات ایران به کشورهای اروپایی افزایش می یابد.

در همایش صنعت آهن و فولاد شرکت کنندگان به ارایه مقالات و سخنرانی به زبان انگلیسی در خصوص سنگ های معدنی و نحوه استخراج، استحصال و فرآوری محصولات فلزی و توسعه فناوری های نوین در این زمینه و همچنین سرمایه گذاری دربخش فولاد می پردازند .

موسسه بین المللی متال بولتن این همایش دوروزه را در کیش برگزار می کند.

این موسسه در حوزه فلزات از سال 1913 فعالیت خود را آغاز کرده است و در ایران نیز نمایندگی دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار