کرمانشاه؛

تلقیح واکسن آنفلوآنزا ضروری است

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: اواخر شهریور ماه بهترین زمان برای تلقیح واکسن آنفلوآنزا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛دکتر حسین بیگلر‌ی گفت: تلقیح واکسن آنفولانزا با توجه به اینکه ویروس آنفلوآنزا شدیدترین نوع علائم تنفسی را در بیماری سینه پهلو ایجاد کرده و با شروع فصل پاییز نیز شیوع پیدا می‌کند، ضروری است.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانز‌ای فصلی پس از دو هفته از زمان تلقیح واکسن ایمنی ایجاد می‌کند، گفت: انتهای تابستان و ابتدای مهرماه بهترین زمان برای تلقیح این واکسن است.

بیگلری افزود: تلقیح واکسن آنفلوانزا برای گرو‌ه‌های در معرض خطر شامل سالمندان با بیماری‌های قلبی عروقی، مبتلایان به بیماری‌های آسم، دیابت کنترل نشده، افراد تحت درمان‌های شیمی درمانی و دارای نقص سیستم درمانی و همچنین افرادی که به واسطه شغل خود در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند مناسب است.

وی با بیان اینکه این واکسن تنها از انتقال ویروس آنفلوانزا که شدیدترین نوع عفونت تنفسی است جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: با تلقیح این واکسن تا 90درصد ایمنی در مقابل بیماری ایجاد می‌شود و درصورت بروز بیماری، فرد به نوع خفیف بیماری مبتلا می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: کسانی که مبتلا به نشانگان «گیلن باره» و همچنین کسانی که حساسیت شدید به خوردن تخم مرغ دارند، از تلقیح این واکسن خود‌داری کنند.


انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.