کفاشیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

منشا فساد افرادی هستند که بدون مدرک حرف می زنند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: افرادی که بدون مدرک در مورد فساد صحبت می‌کنند خود منشاء فساد هستند.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون فوتبال باوجود کسب نتایج خوب تیم بزرگسالان در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه و همچنین پیروزی‌های تیم امید در بازی‌های دوستانه اردوی هلند با چالش‌های متعددی‌ مواجه شده است.

چالش‌هایی که به امری عادی برای این فدراسیون تبدیل شده، رئیس فدراسیون فوتبال با خنده‌هایی همیشگی خود سعی در بهبود وضعیت دارد.

عدم تعامل تیم ملی امید و بزرگسالان، استعفای اعضای کمیته اخلاق، انتخاب اعضای مجمع سازمان لیگ، گمانه‌زنی‌ها در خصوص فساد در فوتبال، جلسه روسای فدراسیون هلند و آلمان و نحوه تعامل با این فدراسیون‌ها، انتقادات کی‌روش به نحوه آماده‌سازی تیم ملی، میزبانی از تیم‌های عراق و افغانستان از مهمترین مسائل این روزهای فدراسیون است.

علی کفاشیان در این مصاحبه در خصوص برخی از این موارد به سوالات ما پاسخ داده است.

برای رفع مشکلات تیم امید و بزرگسالان چه راهکاری دارید؟

هر دو تیم کار و تلاش خودشان را انجام می‌دهند تا به المپیک و جام جهانی صعود کنیم البته یکسری از بازیکنان بین دو تیم مشترک هستند هر زمانی بازی رسمی داشته باشند می‌توانند از این بازیکنان بهره ببرند و اولویت با تیمی است که بازی آن نزدیکتر و رسمی است و در صدد این هستیم که تیم‌های خوبی را برای المپیک ریو و جام جهانی روسیه آماده کنیم.

در خصوص تعامل تیم ملی بزرگسالان و امید چه راهکاری دارید؟ تمام تلاشمان را می‌کنیم که تعامل میان تیم‌های ملی برقرار گردد. در مهرماه جلسه‌ای بین کی‌روش و خاکپور برگزار خواهیم کرد تا پیش از آغاز اردوهای تیم ملی بزرگسالان و امید هماهنگی صورت گرفته و تعامل بین کادر فنی دو تیم ایجاد می‌شود.

نظرتان در مورد اردو تیم امید و مسیر آن تا المپیک ریو چیست؟

تیم امید با قرعه خوبی مواجه شده است و باید رقابت خوبی انجام دهد تیم‌های این گروه قوی هستند اما اگر بخواهیم از سد حریفان عبور کنیم باید آماده‌ی مبارزه باشیم و قدرتمان را نشان دهیم نباید از هیچ حریفی ترس داشته باشیم و برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنیم.

حسنی‌خو در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال باید طوری قرارداد ببندد که کی‌روش نتواند اعتراض کند و باید این نهاد اجرایی جواب انتقادهای مربی خود را بدهد.

کی‌روش کار خودش را انجام می‌دهد و کا ر به کسی ندارد از او خواستیم فقط درباره مسائل فنی صحبت کند به وی تذکر دادیم که دیگر درباره مسئولان مصاحبه نکند باید تلاش کنیم تا تیم را برای بازی‌های پیش‌رو بیشتر آماده کنیم.

درباره خروجی سفرتان به آلمان و هلند و برنامه‌های تیم ملی که مد نظرتان است با کی‌روش صحبت کردید؟ 

همانطور که مطلع هستید خروجی سفر را اعلام کردیم تمام مسائل  را با سرمربی  تیم ملی در میان گذاشتیم و از وی خواستیم برنامه‌های جدید خود را برای تیم ملی به ما ارائه دهد.

این احتمال وجود دارد که در مقابل آلمان و هلند بازی دوستانه برگزار کنیم؟

در صدد هستیم که در همه رده‌ها بازی دوستانه با آلمان و هلند برگزار کنیم اما تاکنون این موضوع قطعی نشده است اگر توافقی حاصل شود آن را رسمی می‌کنیم هنوز اتفاقی رخ نداده است و اگر مذاکرات به نتیجه برسد خبرش را به شما اعلام می‌کنیم، تاکنون بازی با ژاپن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بازی دیگری در برنامه نیست اما همانطور که گفتم قرار است سرمربی تیم ملی برنامه‌هایش را به زودی به فدراسیون بدهد هر درخواستی که کی‌روش داشته باشد در برنامه قرار می‌گیرد سپس ما مذاکرات لازم را برای تحقق این برنامه‌ها انجام می‌دهیم.

نظرتان درباره اتفاقات اخیر کمیته اخلاق چیست؟ آیا با استعفا اعضای این کمیته موافقت کرده‌اید؟  در ضمن شنیده می‌شود آبانگاه دبیر مستعفی کمیته اخلاق گفته این کمیته توان برکناری رئیس فدراسیون را دارد نظرتان چیست؟ 

در حال رسیدگی به این موضوع هستیم و نتیجه را به زودی اعلام می‌کنیم صحبت‌هایی در حال انجام است صحبت‌هایی در حال انجام است در این خصوص تصمیمات لازم را می‌گیریم و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

در خصوص سخنان آبانگاه من هم این موضوع را شنیده‌ام اما وی نظرش را داده است و نمی‌توانم درباره آن صحبتی کنم من نمی‌دانم کمیته اخلاق چه اختیاراتی در این زمینه دارد و باید آیین‌نامه را مطالعه کنم که می‌توانند من را برکنار کنند یا خیر.

در خصوص اینکه شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال رای کمیته اخلاق را در پرونده مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی وتو کرده و دلیل اصلی استعفا اعضا کمیته اخلاق شده است چه نظری دارید؟

رای کمیته اخلاق را وتو نکردیم و این موضوع صحت ندارد کمیته اخلاق گفته بود که نباید خانبان روی نیمکت بنشیند و از نشستن بر روی نیمکت محروم است.

که ما هم قبول کردیم اما وی در مسابقه با گوام با نشستن روی نیکمت تخلف کرده است  و بابت تخلف جریمه‌هایی روبرو شده است وتو کردن رای کمیته اخلاق صحت ندارد و باید استقلال این کمیته حفظ شود.

انتخابات مجمع سازمان لیگ به کجا رسید؟ با انتخاب اعضای مجمع سازمان لیگ در هفته گذشته ابتدا گزارش حسابرسی سازمان لیگ تکمیل گردیده و با بررسی این گزارش در مجمع انتخابات اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ انجام می‌شود پیش‌بینی می‌کنم مهرماه انتخابات سازمان لیگ به سرانجام برسد.

نظرتان درباره فساد در فوتبال چیست؟

به حراست فدراسیون اعلام کرده‌ایم از هر شخصی مدعی فساد در فوتبال است استعلام گرفته و با ارائه اسناد و مدارک آن‌ها فرد فاسد را به مراجع قضایی فدراسیون معرفی کنند اما اگر کسی بدون مدرک در خصوص فساد در فوتبال مطالبی را مطرح کند خودش منشاء فساد است و با خاطیان برخورد جدی می‌کنیم.

علت گرانی بلیط بازی افغانستان و ژاپن چه بوده است؟

به عنوان کشور بی‌طرف جلسات زیادی را مسئولان فدراسیون افغانستان برگزار کردیم و قرار شد تمامی فعالیت‌های اجرایی مربوط به برگزاری این بازی توسط فدراسیون فوتبال ایران انجام شود و در پایان تمام هزینه‌های انجام شده در مسائل مختلف مانند ایاب‌و‌ذهاب، زمین تمرین، زمین مسابقه، چاپ و فروش بلیط این مسابقه توسط فدراسیون فوتبال افغانستان به ایران پرداخت شود اما تصمیم‌گیری در خصوص بلیط ‌فروشی و تبلیغات محیطی برعهده فدراسیون فوتبال افغانستان بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار