کوتاهی ها باعث بهم ریختن بازار کار/به ازای 300 میلیون تومان تنها یک شغل ایجاد می شود

قائم مقام وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر نقش و اهمیت بخش تعاون درکشور گفت: باید بخش تعاون در برنامه ششم توسعه حضور جدی داشته باشد و تنها اختصاص اعداد به آن مهم نیست بلکه باید به تعاون نقش های مهم بدهیم .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ابوالحسن‌فیروزآبادی قائم مقام وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان تهران اظهارکرد: تعاون با رویکرد عدالت محورانه یکی از ارکان سه گانه اقتصاد ما به شمار می رود .

وی گفت : وقتی در تعاون بر رویکرد عدالت محورانه تاکید داریم یعنی تنها به دنبال این فرمول نیستیم که بگوییم چقدر سود به دست آورده ایم بلکه باید حدودی آرمانی را کسب کنیم و روح پاسخگویی به یک مسئولیت اجتماعی را به دست آوریم . 

قائم مقام وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی ،جنبه اشتغالزایی را از دیگر خصوصیت های تعاون برشمرد و افزود:با همت شما تعاونگران و با استفاده از ظرفیت های صنایع و زیرساخت های موجود می توان این مشکلات ناشی از بیکاری را کاهش داد . 

فیروزآبادی یاد آورشد : دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند اما با اهرم های مالیاتی و تسهیلات بانکی می تواند به بخش تعاون کمک کند تا این بخش به توسعه کشور جهت ببخشد .

وی اضافه کرد : گاهی به ازای 300، 400 و650 میلیون تومان تنها یک شغل ایجاد شده است و این درحالیست که درصد زیادی از افراد جامعه زیر 50 سال سن دارند و به دلیل برخی از کوتاهی ها در گذشته بازارکارتنظیم نشد .

قائم مقام وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که قصد ندارد کارهای دولت قبل را بی اهمیت جلوه دهد گفت : متاسفانه بسیاری از طرح های ارائه شده پیشین  برای تنظیم بازار کار در عمل ناموفق بوده اند .

فیروزآبادی تصریح کرد : برخی از تعاونی ها به ویژه دربخش های صنایع دستی توانسته اندبا 20 تا 50 میلیون تومان اشتغال ایجاد کنند و دست اندرکاران حوزه تعاون باید بدانند درحال حاضر بیکاری مشکل کلان کشور به شمار می رود و دولت بعد از حل مشکل تورم به دنبال حل مشکل رکود و ایجاد اشتغال است .  

وی افزود :درهمین جا متواضعانه ازتعاونگران می خواهیم درحوزه هایی که می توانند موفقیت های بیشتری کسب کنند، وارد عمل شوند ودرعرصه ایجاد اشتغال بازیگران توانمندتری باشند . 

قائم مقام وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی نسبت به ایجاد دولت کوچ و تعاون بزرگ اظهارامیدواری کرد و ادامه داد : امسال حضور رئیس جمهور درصحنه تعاون و درمیان تعاونگران و حدود چهارساعت بازدید معاون رئیس جمهوراز دست آوردهای تعاونگران و آشنایی وی با مشکلات این افراد موفقیت بزرگی برای بخش تعاون به شمار می رود . 

فیروزآبادی گفت : امیدوارم سال 95 برای تعاونگران سال بهتری باشد و دربرنامه ششم توسعه به این بخش توجه بیشتری شود و تنها اعداد به عنوان هدف تعیین نشود و تعاونگران بیش از همه درحل مشکلات ملی تلاش کنند .  

*وجودیکصد هزارتعاونی فعال در کشور

گفتنی است؛در ادامه این مراسم سید حمید کلانتری معاون وزیردر امور تعاون از وجودیکصد هزارتعاونی فعال و فعالیت  یک میلیون و ششصد هزار نفر دراین بخش درسراسر کشورخبرداد . 

کلانتری ادامه داد : این تعاونی ها  در راستای تولید کالا و ارائه خدمات فعالیت می کنند و بخش تعاون، یکی از بخش های موثر اقتصادی در دنیای امروز به شمار می رود .

وی افزود: رفع فقر، اشتغال ارزان و پایدار، آسیب پذیری کمتر در شرایط سختی نظیر تحریم، کارآمدی مناسب و توسعه عدالت به همراه تولید سرمایه اجتماعی از جمله کارکردهای بخش تعاون به شمار می روند.

*توسعه مدیریت های تخصصی کلید فتح تعاونی ها 

 دراین مراسم لطفی نژاد مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران  کلید فتح تعاونی ها را توسعه  مدیریت های تخصصی دانست و گفت : کیفیت بخشی به کالا و خدمات در تعاونی ها می تواند اعتماد مردم را به این حوزه جلب کند . 

وی تصریح کرد : باید نظارت میدانی به جای نظارت نشسته و کسل کننده برتعاونی ها گسترش پیدا کند و همدلی و هم زبانی میان تعاونگران و تعاون یاران پررنگ تر شود . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار