میرمحمدی: رد پای بخش خصوصی، در تخلفات "دریاخواری"

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس در مورد پدیده دریا خواری معتقد است که رد پای بخش خصوصی و همچنین بخش‌های دولتی در پدیده زمین خواری وجود دارد.

میر محمدی: رد پای بخش خصوصی، در تخلفات محمد حسین میرمحمدی رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با بروز پدیده دریاخواری در برخی از نقاط جنوبی کشور، گفت: برخی اشخاص در مناطقی که به دریا منتهی می‌شود و زمینی وجود ندارد، از بستر کنار دریا برای ساخت و سازهای غیر مجاز سوء استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است که مانع از رشد چنین اقداماتی شد، افزود: این ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی علاوه بر اینکه به وضعیت طبیعی منطقه ضرر می‌زند، موجب رانت‌خواری شده و لازم است که با این پدیده نو ظهور مقابله کرد.

میرمحمدی با اشاره به منشاء بروز پدیده دریاخواری، تصریح کرد: سودجویان همواره به دنبال منابع مناطقی هستند که بتوانند به نفع خودشان از آن بهره‌برداری کنند، لذا دست به چنین اقداماتی می‌زنند که در نهایت منجر به سوء استفاده از منابع طبیعی می‌شود.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس اظهار داشت: برخی از این اقدامات توسط بخش خصوصی و برخی توسط بخش‌های دولتی صورت می‌گیرد، لذا ضروری است که برخوردهای تنبیهی و قانونی نسبت به اینگونه اقدامات انجام شود.

میرمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی دال بر دریا خواری به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر دریاخواری به کمیسیون  اصل نودم مجلس شورای اسلامی ارائه نشده، اما در صورت اعلام گزارش، این کمیسیون قطعا موضوع را با جدیت مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار