لاوروف: فعالیت ائتلاف بین المللی در سوریه غیر قانونی است

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه فعالیت ائتلاق ضد داعش در سوریه غیر قانونی است، بر لزوم هماهنگی با دمشق در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد اقدامات ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه غیرقانونی است و دلیلی برای رد همکاری با دمشق وجود ندارد. 

لاوروف در پایان مذاکراتش با «فریدون سینرلی اوغلو» قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه گفت: می بینیم که متاسفانه این ائتلاف بر اساس مبنایی روانی شکل گرفته و آغاز شده است؛ طبیعتا ما اصل مقابله با تروریسم را می پذیریم اما نمی توان از طریق جنگهای غیرقانونی با اشرار مقابله کرد.

وی افزود: روشهایی که این ائتلاف استفاده می کند مغایر با حقوق بین الملل است و باید با همه دولتهایی که خاک آنها مورد تهدید قرار دارد و همه از بین بردن آن را می خواهند توافق کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما حق نداریم به خاطر ملاحظات سیاسی و فرصت طلبی کوتاه مدت، همکاری داخلی یا خارجی را برای نجات چنین منطقه ای رد کنیم.

لاوروف از ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش، نادیده نگرفتن توانمندی ارتش سوریه در این امر را خواستار شد و افزود دلیلی وجود ندارد که ائتلاف مذکور همکاری با دمشق را رد کند.

وی در این خصوص گفت: هیچ دلیلی برای رد همکاری با رهبران سوریه وجود ندارد چرا که اولا آنها با این تهدید تروریستی مواجهند و ثانیا رئیس جمهور سوریه فرمانده کل نیروهای زمینی موثر در مقابله با تروریسم است. رد امکان همکاری با آنها و نادیده گرفتن توانایی ارتش سوریه به عنوان شریک و همپیمان در مقابله با داعش یعنی قربانی کردن امنیت کل منطقه در راه ایجاد ژئوپلیتیک مشخص.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار