ایجاد تحول در نظام آموزشی که سال‌هاست تغییر نداشته دشوار است

وزیر بهداشت گفت: در کشوری که سال‌ها در آموزش تغییری رخ نداده است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛‌ وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره‎ی دانشنامه فوق تخصصی که در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد به تغییرات عمده در آموزش پزشکی کشور که در راه است اشاره کرد و گفت: در کشوری که سال‌ها در آموزش تغییری رخ نداده است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.

دکتر هاشمی در ابتدا به همه کسانی که توانستند رتبه های برگزیده را در این آزمون کسب کنند تبریک گفت و افزود: کسب رتبه برتر درخدمتی است که به مردم خواهید داشت که از این رتبه‌ای که در اینجا کسب کردید بسیار ارزشمندتر خواهد بود.

وزیر بهداشت از تمام برگزارکنندگان این آزمون که تلاش کردند آزمون به بهترین شکل اجرا شود و امانت داری را حفظ کردند تشکر کرد و گفت: برگزیدگان این آزمون به واقع شایستگی برگزیده شدن را داشتند.

وی با اشاره به اقدامات مثبتی که در آموزش پزشکی کشور در حال روی دادن است گفت: امیدوارم دانشگاه‌ها و معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها این تحول را جدی بگیرند و این مهم تنها با درایت و فداکاری میسر خواهد شد. ایجاد تغییر هزینه دارد و ما باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

دکتر هاشمی افزود: در کشوری که سال‌ها در آموزش تغییری رخ نداده است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.

وزیر بهداشت در ارتباط با آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی گفت: باید از سلیقه‌ای برخورد کردن افراد جلوگیری کرد.

وی افزود: امیدوارم با تلاشی که دکتر لاریجانی خواهند داشت بتوانیم با تهیه بانک سوالات آزمون سالی دو بار آزمون را برگزار کنیم. و امیدوارم آزمون‌های ما از سنجش دانش تئوریک به سمت سنجش مهارت ها پیش برود. آنچه که به عنوان دانش از آن یاد می­شود، امروزه در اختیار همه است و آن چیزی که اهمیت دارد، کسب مهارت است. 

دکتر هاشمی گفت: باید تغییرات آموزشی را به شکلی ایجاد کنیم که برخلاف امروز دانشجویان ما مجبور نباشند یک سال از دوره­­ تحصیل، خود را در کتابخانه محبوس کنند بلکه بجای آن باید مدت زمانی را که در قانون پیش­بینی شده است، در فیلد حضور داشته باشند. 

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به مردم خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که دو دهه معلمی کرده­ ام عرض می­کنم که هیچ وقت فراموش نکنیم از کجا آمده­ ایم. در زندگی سراب­های زیادی است، اما آن چیزی که قابل افتخار است توجه بیشتر به مردم است. 

وی افزود: فطرت انسان به گونه­ ای است که با افزایش ثروت آرام نمی گیرد و احساس آرامش تنها زمانی حاصل می­شود که انسان احساس موثر بودن کند و این که احساس کند مردم کشورش از علم و مهارت او بهره­ مند می­شوند.

دکتر هاشمی ارزش را در خدمتی که به بشریت می­توان کرد دانست و افزود: همه در این دنیا مسافر هستیم و عمر به سرعت می­گذرد و آنچه که از ما باقی می­ماند تنها نیکی است. نام نیک برای زورمندان و ثروتمندان نیست بلکه برای کسانی است که نهایت کمک را به همنوعان خود می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۰۰:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
دوستان به درستی موارد مهم رو اشاره کردند
عدم جایگاه درست برای فارغ تحصیلان این رشته
تا کی بهترین جایگاه هر فیلد رو به قشر خاصی تعلق بگیره و همه در ابتدایی ترین رده ها فعالیت کنند و قشر برتر و نخبه به گمان خویش بخاطر جو ناصحیح در جامعه ایران بتونن در تمام رشته ها ورود کنند
تا کی
ادامه تحصیل رادیولوژی ها چراقطع شد
ایا نیاز نبود
Iran (Islamic Republic of)
maryam farid
۱۳:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ضرورت افزودن دروس حفاظت در برابر پرتو به دروس پزشکی عمومی و تخصصی با توجه به اینکه کشور ما جز بالاترین آمار پرتوگیری را دارد که تحقیقات نشان میدهد آگاهی درخواست کنندگان (پزشکان) از خطرات پرتو در گرافی های درخواستی کامل نیست...
✅ از وزیر بهداشت می خواهیم تا هفدهم آبان روز جهانی رادیولوژی حق اشعه پنجاه درصد سالهای گذشته را به پرتوکاران پرداخت کند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد دوستدار
۱۲:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
پیشنهاد افزودن رشته کارشناسی ارشد رادیولوژی و تصویر برداری پزشکی بصورت گسترده در دانشگاه های علوم پزشکی؛ با توجه به اینکه هم اکنون ادامه رشته برای کارشناسان رادیولوژی مشکلات فراوان از نظر ظرفیت و رشته ها دارد...فقط رشته ام آر آی و رادیوبیولوژی با ظرفیت بسیار محدود ..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
از وزیر بهداشت میخواهیم حق اشعه سالهای گذشته ی رادیولوژیست ها را در 17 ابان سالروز کشف اشعه ایکس پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
جلال تابش
۲۲:۱۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
1-چراراه ادامه تحصيل براى كارشناسان راديلوژى مشکله
2-چراحق اشعه درست پرداخت نميشه
3-چراتفاوت زيادى بين پرداختى پزشکان وکارشناسان وجود داره
.
.
.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام
✅ پیشنهاد افزودن رشته کارشناسی ارشد رادیولوژی و تصویر برداری پزشکی بصورت گسترده در دانشگاه های علوم پزشکی؛ با توجه به اینکه هم اکنون ادامه رشته برای کارشناسان رادیولوژی مشکلات فراوان از نظر ظرفیت و رشته ها دارد...فقط رشته ام آر آی و رادیوبیولوژی با ظرفیت بسیار محدود ..
✅ ضرورت افزودن دروس حفاظت در برابر پرتو به دروس پزشکی عمومی و تخصصی با توجه به اینکه کشور ما جز بالاترین آمار پرتوگیری را دارد که تحقیقات نشان میدهد آگاهی درخواست کنندگان (پزشکان) از خطرات پرتو در گرافی های درخواستی کامل نیست...
✅ از وزیر بهداشت می خواهیم تا هفدهم آبان روز جهانی رادیولوژی حق اشعه پنجاه درصد سالهای گذشته را به پرتوکاران پرداخت کند.
آخرین اخبار