وزیر خارجه آمریکا:

راه حل سیاسی بهترین راهکار حل بحران سوریه است

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه امارات گفت، بهترین راه برای حل بحران سوریه راه حل سیاسی است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که گفتگوی نیروهای نظامی آمریکا و روسیه گامی مهم است و فکر می کنم این نشست به زودی صورت خواهد گرفت و به تعریف گزینه های مختلفی که در زمینه اقدام در سوریه در پیش روی ما قرار دارد کمک خواهد کرد.

 
به طور روشن تمرکز ما همچنان نابود کردن گروه تروریستی داعش  است و حل و فصل سیاسی در سوریه به اعتقاد ما با حضور دراز مدت اسد قابل دستیابی نیست. با این حال به دنبال راههایی برای پیدا کردن زمینه های مشترک هستیم. روشن است که اگر قرار باشد بحران در سوریه به طور سیاسی حل و فصل شود و ما همواره به این مسئله اشاره کرده ایم، که این بهترین و تنها راه حل و فصل اوضاع در سوریه است، تحقق این امر نیازمند گفتگو با افراد و دستیابی به یک زمینه مشترک هستیم.


بنابراین ما امیدواریم که بتوانیم به راه حلی دیپلماتیک برای پیشبرد این مسئله دست پیدا کنیم. کری اضافه کرد، با این حال این بحران باید حل و فصل شود. فکر می کنم همه فوریت این مسئله را درک می کنند. شرایط مربوط به مهاجرت، ادامه ویرانی در سوریه و احتمال اقدامات یکجانبه، موجب شده است دیپلماسی اهمیتی فوق العاده ای پیدا کند و به این دلیل ما قصد داریم که تلاش بیشتری در این زمینه صورت دهیم.


وزیر خارجه امارات نیز گفت: باید بگویم در چهار سال اخیر، امارات بیش از یکصد هزار تبعه سوری را پذیرفته است. این بار سنگینی بر کشور بسیار کوچک امارات است. جمعیت بومی امارات بیش از یک میلیون نفر است و اضافه کردن یکصد هزار نفر بار سنگینی از نظر اقتصادی و اجتماعی به امارات وارد می کند.

با این حال من با وزیرخارجه آمریکا موافقم وی کاملا درست می گوید. ما باید بازگردیم و مشکل اصلی را در سوریه حل و فصل کنیم که همانا توافق سیاسی، برخورد با چالش داعش، متوقف کردن استفاده از ارتش و نیروهای اطلاعاتی برضد مردم سوریه است که خواستار احقاق حقوقشان هستند، چرا که تداوم شرایط کنونی در سوریه بسیار دشوار است.

انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار