ادعای پنتاگون: روسیه به سوریه جنگنده فرستاده است

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد روسیه 4 جنگنده به سوریه فرستاده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد روسیه 4 جنگنده به سوریه فرستاده است.

وی گفت: آمریکا حضور 4 جنگنده روسی را نزدیک لاذقیه، پایگاه اصلی بشار اسد رصد کرده است. پنتاگون اعلام کرد آمریکا و روسیه بار دیگر روز جمعه تماسهایی را در سطوح عالی برای بررسی جنگ سوریه از سر گرفتند. "پیتر کوک،" سخنگوی پنتاگون تصریح کرد اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و همتای روسی وی، سرگئی شویگو درباره جنگ سوریه تلفنی گفتگو کردند. سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد دو طرف بر انجام مذاکرات بیشتر درباره چگونگی همکاری ارتشهای دوکشور برای جلوگیری از درگیری های تصادفی در حملات علیه داعش در سوریه توافق کردند.

همچنین شبکه سی ان ان گزارش داد تصاویر ماهواره ها روز جمعه نشان داد جنگنده هایی روسی به یک پایگاه هوایی در لاذقیه سوریه وارد شده اند. این شبکه به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد این جنگنده ها تعداد این جنگنده ها 4 فروند است و از نوع سوخو هستند.

این سخنان در حالی بیان می شود که پیشتر نیز آمریکا مدعی شده بود روسیه بالگرد، تجهیزات نظامی و تعدادی نیرو به سوریه فرستاده است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار