سیاست‌های غرب در خاورمیانه علت به وجود آمدن داعش است

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس، غرب را عامل ظهور گروه تروریستی داعش خواند و گفت که داعش مخلوق مداخله‌های غرب در خاورمیانه بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار نظر جنجالی "جرمی کوربین" در حالی مطرح شده که وی به تازگی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انگلیس برگزیده شده است.

جرمی کوربین گفت که گروه تروریستی داعش از هیچ جایی نیامده، بلکه این گروه نتیجه مداخلههای غرب در منطقه است.

وی افزود: داعش پول زیادی از جاهایی در اختیار می گیرد. این گروه منابع تسلیحاتی زیادی نیز دارد. آنچه من تلاش می کنم انجام دهم، منزوی کردن داعش از لحاظ اقتصادی است. برای مقابله با داعش باید یکسری گروهها را علیه آن متحد کرد.

رهبر جدید حزب کارگر در ادامه مخالفت خود را با حملات هوایی در سوریه اعلام کرد و افزود: حملات هوایی غرب در سوریه، آشوب و آشفتگی های بیشتری را در این کشور ایجاد می کند. مشخص نیست که ائتلاف ضد داعش را چه کسانی تشکیل میدهند، این ائتلاف اوضاع را وخیمتر میکند.

اظهارات کوربین در مورد حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در حالی مطرح شده است که این حملات در جلوگیری از پیشروی داعش ناکام بوده است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از انتقال تسلیحات غرب برای برخی از کشورهای هم پیمان آمریکا به منطقه گفت که این تسلیحات در نهایت در اختیار تروریستها قرار گرفته است.

کوربین گفت: غرب به بهانه مقابله با تروریسم تلاش دارد تا حضور و نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهد. حضور غرب در منطقه خود عامل اصلی بروز درگیری و تنشها در برخی از کشورهای منطقه بوده است.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.