ازدواجی موفق با استفاده از مدل 5 بُعدی

ازدواج مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تصمیم زندگی است که دانش مربوط به خود را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به بالا رفتن آمار طلاق در کشور در سال‌های اخیر، نیاز بسیار زیادی به بالا رفتن سطح اطلاعات در حوزه‌ی روان‌شناسی و آسیب‌شناسی ازدواج در بین افرادی که می‌خواهند شریک زندگی خود را انتخاب نمایند احساس می‌شود.

دکتر نسرین تهرانی، متخصص روان‌شناسی در خصوص روش‌ها و آخرین متدهای مورد استفاده برای حل مشکلات زناشوئی و نیز پیشگیری از آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فرد برای ورود به این مرحله از زندگی باید آمادگی، مهارت و دانش ضروری این حیطه را به دست آورد و در غیر اینصورت متوسل به روش کوشش و خطا خواهد شد که البته این روش همیشه فرد را به پاسخ درست نخواهد رساند و این واقعیتی است که امروزه بر جامعه ما حاکم است.

وی افزود: در این خصوص برنامه‌ای حدود 18 سال پیش طرح‌ریزی شده و طی 18 سال مراحل تکامل خود را طی نمود. این برنامه شامل ارزیابی و سنجش اولیه و طراحی ماتریس شخصیت 2 نفر و در مرحله بعد طراحی مدل 5 بُعدی ارتباط دو نفر و در مرحله سوم طراحی نقشه مسیر زندگی 2 نفر و در مرحله‌ی چهارم خنثی‌سازی عوامل جدایی و طلاق بر مبنای فاکتورهای شناخته شده طلاق تاکنون است.

وی اضافه کرد: در نهایت به تنظیم عهدنامه پرداخته، کلیه عوامل خنثی شده و کلیه تفاهم‌ها و توافقات در عهدنامه درج شده و تمامی بندها توسط دو نفر امضاء می‌گردد. البته تمامی بندها به لحاظ اصول مبانی حقوقی و قانونی با مشاور هماهنگ گردیده و در نهایت تأییدیه‌های مشاورین سلامت: پزشکی، روان‌شناسی، مشاورین مذهبی و حقوقی امضاء می‌گردد. در پایان نیز خانواده‌های دو طرف به عنوان شهود امضا می‌کنند و عهدنامه در دفتر ثبت اسناد ثبت می‌گردد و در نهایت توافق امضا شده به عنوان قوانین زندگی تدوین شده در این کتابچه در بند شروط ضمن عقد قرار گرفته و جنبه حقوقی پیدا می‌کند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار